نصب تابلوهای الکتریکی برای ایمنی دوچرخه‌سواران در اسکاتلند

تابلوهای علائم الکترونیکی ایمنی دوچرخه‌سواران به‌تازگی در شهر گلاسکو و جهت آگاهی رانندگان از حضور دوچرخه‌سواران و کاهش تصادفات نصب شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر گلاسکو برای نخستین بار اقدام به نمایش علائم ایمنی الکترونیکی برای دوچرخه‌سواران کرده است. تابلوهای علائم الکترونیکی ایمنی برای دوچرخه‌سواران، با انرژی خورشیدی تغذیه می‌شود و اکنون در ۱۴ مکان در شهر گلاسکو نصب شده است.

نماد هشدار دوچرخه که به صورت LED است، برای آگاهی رانندگان از حضور دوچرخه‌سواران و کاهش تصادفات در مسیر تقاطع‌ها و ورودی ساختمان‌ها تعبیه شده است. این فناوری برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ در اسکاتلند آزمایش شد. شواهد نشان داد که چهار هفته پس از نصب اولین تابلوی الکترونیکی، حوادث ثبت شده ناشی از نزاع بین دوچرخه‌سواران و وسایل نقلیه از ۱۷ به هشت درصد کاهش یافت.

آنگوس میلار، مشاور حمل‌ونقل و شورای شهر گلاسکو در این رابطه گفته است: "تقاضای ما از مردم این است که دوچرخه را یک وسیله حمل‌ونقل روزمره تصور کنند و دوچرخه‌سواری را نوعی فعالیت تفریحی قابل دسترس، ایمن و جذاب بدانند."

نصب تابلوهای الکتریکی برای ایمنی دوچرخه‌سواران در اسکاتلند

وی افزود: "ایجاد شهر ایمن دوستدار دوچرخه، یکی از عناصر کلیدی برنامه ما است که در آن متعهد شده‌ایم با ارائه امکانات بهتر و احترام متقابل بین همه رانندگان، ایمنی دوچرخه‌سواران را بهبود ببخشیم."

مشاور حمل‌ونقل و شورای شهر گلاسکو تاکید کرد: "ابتکاراتی از این قبیل بر کاهش حوادث احتمالی جاده‌ها کمک می‌کند و به نفع همه رانندگان خواهد بود. این اقدام دوچرخه‌سواری را به روشی لذت‌بخش و مفید برای گردش کردن در خیابان‌ها تبدیل می‌کند. به‌تازگی نیز آزمایش یک فناوری بی‌سیم در شهر گلاسکو آغاز شده است که به دانش‌آموزان دوچرخه‌سوار کمک می‌کند تا با خیال راحت از تقاطع‌های شلوغ عبور کنند."

نصب تابلوهای الکتریکی برای ایمنی دوچرخه‌سواران در اسکاتلند

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 611968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.