نکاتی که برای کسب سلامت بیشتر باید رعایت کنیم

یک کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان گفت: طبق منابع علمی جدید، چند نکته در کسب سلامتی حائز اهمیت است. بر همین اساس توصیه می‌شود که مردم طی هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته‌باشند.

فیروزه سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت و کاربرد جدول مواد غذایی اظهار کرد: یکی از نکاتی که امروزه خیلی می‌تواند برای مردم مفید باشد، توجه به جدول مواد غذایی است.

وی افزود: خوشبختانه امروزه روی بسته‌بندی اکثر مواد غذایی، این جدول وجود دارد و عملاً به عنوان چراغ راهنمایی در بین مردم شناخته شده است؛ این جدول از سه رنگ قرمز، زرد و سبز تشکیل شده است و بر این اساس مردم را راهنمایی می‌کند.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان ادامه داد: طبق این جدول زمانی که سدیم در محدوده سبز رنگ قرار بگیرد، یعنی مواد غذایی مورد نظر از نمک کمی برخوردار است؛ درواقع رنگ سبز محدوده سلامت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس اگر نمک، چربی، قند و موارد مشابه در محدوده قرمز قرار بگیرد، یعنی کالای مورد نظر برای افراد مبتلا به بیماری مضر بوده و عملاً میزان موارد ذکر شده در این مواد غذایی زیاد است.

سجادی در رابطه با نکاتی که مردم برای کسب سلامتی بیشتر باید رعایت کنند، گفت: طبق منابع علمی جدید، چند نکته در کسب سلامتی حائز اهمیت است؛ بر همین اساس توصیه می‌شود که مردم طی هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط داشته‌باشند.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند برای انجام ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی، مقدار آن را طی روزهای هفته تقسیم کنند.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان افزود: یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که هر فرد پس از گذشت یک دهه از عمرش، میزان کالری دریافتی خود را به میزان ۷۰ تا ۱۰۰ کالری کاهش دهد.

وی در همین رابطه ادامه داد: یکی از منابع غذایی که مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود، سیب‌زمینی است؛ درواقع این منبع غذایی برخلاف اینکه جزو سبزیجات است، به دلیل اینکه باعث افزایش قند خون می‌شود، نباید خیلی مورد مصرف قرار بگیرد.

سجادی اشاره کرد: بهترین منبع سالم برای جذب پروتئین آجیل بدون نمک و حبوبات است، همچنین توصیه می‌شود که مصرف قند کاهش یابد.

کد خبر 606493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.