ویتامین D به قوی ماندن افراد مسن کمک نمی‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین D و روغن ماهی به قوی ماندن افراد مسن کمک نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر ویتامین D و روغن ماهی بر سلامت افراد مسن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات بیش از ۲۵۰۰۰ بزرگسال آمریکایی را مورد ارزیابی قرار دادند و از آن‌ها درخواست کردند پرسشنامه‌هایی را در مورد مکمل‌های غذایی تکمیل کنند.

محققان مکمل‌ها را در بسیاری از زیرگروه‌های مختلف از جمله آن‌هایی که سطح ویتامین D آن‌ها پایین بود، افراد دارای رژیم غذایی سالم و بدون رژیم غذایی سالم و مردان و زنان مورد مطالعه قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که مصرف ویتامین D و روغن ماهی به قوی ماندن افراد مسن کمک شایانی نمی‌کند.

به گفته محققان، به استثنای بعضی تحقیقات در مورد آرتریت التهابی و در جمعیت‌های خاص، مطالعات بر این مکمل‌ها فواید زیادی در شرایط مختلف سلامتی از بیماری قلبی گرفته تا سرطان و شکستگی نشان نمی‌دهد. به نظر می‌رسد که افراد مسن می‎‌توانند با پیروی کردن از یک رژیم‌غذایی متعادل با غذاهای کامل، دریافت مقدار کمی ویتامین D از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، فعال ماندن، ورزش روزانه و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی قوی بمانند.

کد خبر 605694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.