۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
بهترین زمان مصرف قرص فشارخون

نتایج بررسی‌های جدید انجام شده نشان می‌دهد که زمان مصرف داروهای فشار خون تاثیری بر محافظت در برابر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ‌ومیر ناشی از آن‌ها ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی بهترین زمان مصرف قرص فشار خون، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف ۲۱۰۰۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا که بیش از پنج سال تحت نظر بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. مردان و زنان شرکت‌کننده در این مطالعه به صورت تصادفی از داروهای فشار خون خود در صبح یا عصر استفاده کردند.

سپس محققان بستری شدن در بیمارستان به خاطر حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی‌عروقی را بررسی کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در طی پنج سال، ۳.۴ درصد از افرادی که داروهای خود را شب مصرف می‌کردند و ۳.۷ درصد افرادی که داروهای خود را صبح مصرف می‌کردند، به دلیل حمله قلبی و سکته مغزی در بیمارستان بستری شدند یا بر اثر بیماری قلبی عروقی فوت کردند.

به گفته محققان، مطالعه انجام شده یکی از بزرگ‌ترین پژوهش‌های قلبی‌عروقی است که تاکنون انجام شده است و پاسخ قطعی به این پرسش را ارائه می‌دهد که آیا داروهای کاهش‌دهنده فشار خون باید صبح یا عصر مصرف شوند. همان‌طورکه مشخص شده است، حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ عروقی بدون توجه به زمان مصرف قرص، به میزان مشابهی رخ داد. افراد مبتلا به فشار خون بالا باید داروهای ضدفشار خون خود را به طور منظم در زمانی از روز مصرف کنند که برای آن‌ها مناسب است و هرگونه عوارض نامطلوب را به حداقل می‌رساند.

کد خبر 602419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.