«کوچه نقاش‌ها» در تماشاخانه ماه

«کوچه نقاش‌ها» به کارگردانی رضا کنگازیان در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان، روی صحنه رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «کوچه نقاش‌ها» به کارگردانی رضا کنگازیان در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان، روی صحنه رفته است. آریا شیراسماعیلی، دستیار کارگردان و محمد هاشم‌زاده، تهیه‌کننده نمایش کوچه نقاش‌ها هستند.

امینه محمودی و پریسا کدخدایی در کنار علی طاووسیان بازیگران این مجموعه هستند. علی طاووسیان نیز نویسندگی این اجرا را بر عهده داشته است.

اجرای این نمایش از سوم تا یازدهم شهریورماه در «تماشاخانه ماه» عمارت سعدی حوزه هنری اصفهان ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت گیشه ۸ به نشانی www.gisheh۸.com مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا، این نمایش از کتاب کوچه نقاش‌ها نوشته راحله صبوری اقتباس شده و حاصل سه ماه مصاحبه با سیدابوالفضل کاظمی است. کاظمی فرمانده گردان بسیجی لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بوده و در طول جنگ در چندین عملیات به صورت نیروی آزاد شرکت داشته و در عملیات کربلای ۵ و ۸ فرمانده گردان عملیاتی میثم بوده است. این رزمنده بارها در عملیات مختلف آماج تیر و ترکش دشمن قرار گرفته و دچار مجروحیت‌های سخت و جان‌فرسا شده است.

«کوچه نقاش‌ها» در تماشاخانه ماه

ابوالفضل کاظمی متولد کوچه نقاش‌ها، در محله گارد ماشین دودی بین خیابان صفاری و خیابان خراسان است که به دلیل علاقه‌اش به این محله و کوچه نام کتاب را کوچه نقاش‌ها گذاشته است.

خاطرات وی از آن منظر سزاوار تأمل و توجه است که فرمانده گردان هم با فضای قرارگاهی و رده‌های بالای فرماندهی جنگ و هم با فضای درون‌گروهی نیروهای رزمنده و خط‌شکن ارتباطی تنگاتنگ دارد و بازنمایی حضور وی در این دو فضای پیچیده جذابیت خاصی به کتاب بخشیده است.

لحن ساده و بی‌آلایش کاظمی و به تعبیری ادبیات عامیانه او در کتاب سبب می‌‏شود مخاطب ارتباطی صمیمی با اثر برقرار کند. بیان تفاوت‌های سال‌های قبل و پس از انقلاب از نقاط قوت گفت‌وگو با کاظمی در این کتاب است. دوران جوانی وی مقارن با سال‌های مبارزه علیه رژیم طاغوت است‬ و بعد از آن، او هشت سال دفاع مقدس را تجربه می‌کند.

همرزمی او با شهید دکتر مصطفی چمران و دو سال حضور در خاک کردستان از زیباترین و خواندنی‌ترین قسمت‌های کتاب است. کتاب در ۱۶ فصل و بر اساس تاریخ وقایع و مکان آن‌ها تدوین شده است. به دلیل تمرکز بر حوادث جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، رخدادهای انقلاب اسلامی در این اثر به صورت خلاصه آمده است.

«کوچه نقاش‌ها» طی دو سال و براساس سه ماه مصاحبه تدوین شده است. لحن راوی در جای‌جای کتاب حفظ شده و راحله صبوری تلاش کرده است در نوشتن خاطرات ابوالفضل کاظمی به واژه‌ها، تکیه کلام‌ها و اصطلاحات خاص وی وفادار باشد.

کد خبر 601034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.