رونمایی از پوستر «اربعین، فراتر از کلام»

نشست هماهنگی شورای سیاست‌گذاری ویژه برنامه‌های هنری اربعین در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و در آن از پوستر «اربعین فراتر از کلام» رونمایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست هماهنگی شورای سیاست‌گذاری ویژه برنامه‌های هنری اربعین با حضور اصغر امیرنیا، دبیرستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، عبدالرضا سهرابی، مدیرکل هنرهای تجسمی، محمد اله‌یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی، برگزار شد.

در ابتدای این نشست کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن قدردانی از حضور مدیران حاضر در جلسه گفت اظهار کرد: در این نشست، برنامه‌هایی که اداره کل هنرهای نمایشی برای ایام اربعین در قالب رویداد اربعین، فراتر از کلام در نظر گرفته است مطرح و از دو پوستر طراحی شده رونمایی می‌شود.

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در تشریح روند برنامه‌های این رویداد هنری افزود: برنامه اربعین فراتر از کلام در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد. هر استان دو تا سه نمایش میدانی به‌صورت پرفورمنس موسیقی و حرکت در مرزهای خروجی کشور خواهد داشت. هر اجرا مدت‌زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خواهد بود. همچنین چند نفر سیلورمن و گلدمن نیز برای اجرا در زمان‌های کوتاه‌تر همراه خواهند بود. این برنامه از بیست و چهارم تا بیست و ششم شهریور در دهلران، مهران، سوسنگرد، چزابه، خرمشهر، شلمچه، مرز خسروی، قصر شیرین و اسلام‌آباد غرب اجرا خواهد شد.

علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به اعلام جزئیاتی از برنامه‌های این استان پرداخت و گفت: برآوردهای صورت‌گرفته نشان از حضور فراوان متقاضیان در اربعین سال جاری دارد. بر اساس گزارش‌ها ۶۸ درصد زوار از مرز مهران خارج می‌شوند و در بازگشت زائران نیز ۳۰ درصد خروجی‌های مرزهای دیگر از این مرز وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به ظرفیت اعلام‌شده چهار اثر نمایشی اعلام آمادگی و حضور در این مراسم را دارند. برای اولین بار در این اداره کل ستاد اربعین تشکیل دادیم و برای اجرای چهار سوگواره برنامه‌ریزی کردیم.

مدیر کل ارشاد اسلامی ایلام گفت: یکی از این سوگواره‌ها، سوگواره ملی تئاتر خیابانی علمدار است. سوگواره ملی ترسیم عاشقی در حوزه تجسمی نیز دیگر سوگواره است. در حوزه تجسمی با رویکرد چهار رشته عکس، گرافیک پوستر و نقاشی فراخوانی با ترسیم عاشقی ملی منتشر کرده‌ایم. سوگواره روایت عاشقی در مذاکره با دفتر انجمن سینمای جوانان در فضای مستندسازی است و تنها سوگواره ما که هشتمین دوره‌اش برگزار می‌شود، «سوگواره شعر علمدار» است که سیزدهم شهریورماه با همکاری عتبه حضرت ابوالفضل عباس (ع) اختتامیه‌اش در ایلام برگزار خواهد شد.

هوشمند تصریح کرد: برای اولین بار دو موکب هنرمندان و موکب شهدای فرهنگ هنر و رسانه برای ایجاد قرارگاه رسانه‌ای در شهر ایلام و مهران را برپا کرده‌ایم.

در ادامه این نشست اعلام شد که تمامی برنامه‌های این رویداد از طریق تلویزیون تئاتر ایران و پخش زنده از صفحه اینستاگرامی هنرهای نمایشی پخش خواهد شد.

رونمایی از پوستر «اربعین، فراتر از کلام»

کد خبر 600321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.