آیا ویتامین C به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند؟

ویتامین C عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد، اما هیچ شواهدی وجود ندارد که ثابت کند این نوع ویتامین قادر است سرماخوردگی معمولی را درمان کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویتامین C یک ماده مغذی ضروری برای بدن است. این ویتامین محلول در آب باید روزانه از طریق غذا و مکمل‌ها مصرف شود، زیرا بدن قادر به ذخیره آن به اندازه کافی نیست. ویتامین C به کنترل عفونت‌ها و التیام زخم‌ها کمک می‌کند و وجود آن برای تولید کلاژن ضروری است. هر نوع میوه و سبزیجاتی منبع مناسبی از ویتامین C است، فلفل دلمه‌ای، پرتقال و لیمو سرشار از این نوع ویتامین هستند.

آیا ویتامین C به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند؟

ویتامین C عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد، اما هیچ شواهدی وجود ندارد که ثابت کند این نوع ویتامین قادر است سرماخوردگی معمولی را درمان کند. زمانی که کووید -۱۹ به یک بیماری همه‌گیر تبدیل شد، مردم بدون مشورت با پزشک شروع به مصرف مکمل‌های ویتامین C بدون نسخه پزشک کردند، زیرا مردم تصور می‌کردند که مصرف این نوع ویتامین مانع بروز بیماری می‌شود یا به درمان آن کمک می‌کند.

مصرف بیش از حد ویتامین C باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

هر نوع ویتامین باید به مقدار مشخص مصرف شود تا بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد. مصرف بیش از حد ویتامین‌ها باعث بروز مسمومیت در بدن می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد مکمل ویتامین C ممکن است باعث بروز اسهال و افزایش خطر تشکیل سنگ کلیه شود.

نقش ویتامین C در بدن چیست؟

ویتامین C فقط به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک نمی‌کند، بلکه در کنترل عملکرد مغز و همچنین بهبود خلق‌وخو نیز نقش مهمی دارد. همچنین، مصرف این نوع ویتامین مانع بروز کمبود آهن در بدن می‌شود.

آیا مصرف مکمل ویتامین C باعث افزایش وزن می‌شود؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین C باعث افزایش وزن می‌شود، درحالی‌که این یک ادعای نادرست است و وزن بدن ممکن است به دلایل مختلفی افزایش پیدا کند.

کد خبر 595070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.