۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
صبحانه موثر برای کاهش وزن

موسلی سرشار از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات است، احساس سیری ایجاد می‌کند و اشتهای فرد را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «موسلی» صبحانه به ترکیبی از جو دوسر، آجیل، دانه‌ها و میوه‌های خشک گفته می‌شود. در تهیه این نوع صبحانه از شیر، خامه یا آب میوه استفاده می‌شود. افراد می‌توانند موسلی را پس از خیس یا مرینیت کردن آن در طول شب مصرف کنند. این نوع صبحانه سرشار از مواد مغذی سالم است و یکی از بهترین وعده‌های غذایی برای افرادی است که قصد دارند صبحانه کامل مصرف کنند. موسلی علاوه بر اینکه جایگزین لذیذ و سالم برای صبحانه است، حاوی چربی‌ها و فیبرهای خوب و مناسب است و به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. همچنین موسلی دارای مقدار کمی قند و کالری است و این دو ویژگی به کاهش وزن سریع افراد کمک می‌کند.

چرا موسلی مفید است؟

موسلی سرشار از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات است احساس سیری ایجاد می‌کند و اشتهای فرد را کاهش می‌دهد. این نوع صبحانه حاوی آنتی‌اکسیدان، پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا سه است، دارای حداقل مقدار قند و کلسترول است و سرشار از مواد معدنی ویتامین‌های حیاتی مانند آهن، پتاسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین‌های K، A و E است.

چگونه موسلی باعث کاهش وزن می‌شود؟

مصرف موسلی به عنوان صبحانه احساس سیری ایجاد خواهد کرد، در این صورت کاهش وزن به صورت مؤثر رخ می‌دهد. این نوع صبحانه نقش مهمی در کاهش کلسترول خون دارد و ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و نمو مناسب بدن را تأمین می‌کند. موسلی می‌تواند سطح انرژی افراد را افزایش دهد، به بهبود بیماران دیابتی کمک کند و خطر بروز مشکلات یبوست را کاهش دهد.

موسلی را چگونه می‌توان مصرف کرد؟

مصرف موسلی به عنوان وعده صبحانه بسیار مناسب است زیرا مقوی و انرژی‌زا است و دارای قند، فیبر و پروتئین کافی است. موسلی را می‌توان با میوه‌های تازه مانند توت‌فرنگی یا با میوه‌های خشک مانند بادام و کشمش مصرف کرد. این غذا به شکل فرنی با استفاده از شیر کم‌چرب یا شیر بدون چربی تهیه می‌شود. در صورتی که تمایل دارید موسلی را به عنوان وعده ناهار مصرف کنید، می‌توانید کمی ماست، سیب و دانه کتان به آن اضافه کنید. همچنین سبزیجاتی مانند هویج و چغندر نیز به ارزش غذایی آن اضافه می‌کند. ازآنجاکه موسلی یک وعده غذایی سبک است و به راحتی هضم می‌شود، می‌توان آن را به عنوان وعده شام مصرف کرد. بهتر است موسلی را در یک ظرف محکم بسته‌بندی کنید، اگر این غذا در دمای اتاق نگهداری شود، می‌توان آن را به مدت یک ماه نگهداری کرد، اما در صورتی که در یخچال قرار داشته باشد، به مدت شش ماه ماندگاری خواهد داشت.

برای مصرف موسلی به منظور کاهش وزن باید چه اقدامات احتیاطی را رعایت کرد؟

از مصرف موسلی‌های آماده دوری کنید، زیرا حاوی مقدار زیادی قند است. همیشه موسلی را با نوعی پروتئین ترکیب کنید، در حین تهیه آن از شیر یا ماست پرچرب استفاده نکنید و به آن شکر اضافه نکنید زیرا برای سلامتی مضر است.

کد خبر 589392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.