بهترین زمان مصرف میوه‌ چه موقع است؟

برخی متخصصان معتقدند که مصرف میوه در بعدازظهر به عنوان میان‌وعده بهترین زمان مصرف آن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میوه‌ها سرشار از مواد مغذی و سالم هستند. از آنجایی که میوه‌ها رنگ‌های متفاوتی دارد، این بدان معنا است که مواد مغذی موجود در آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، بنابراین مصرف میوه‌های فصلی در طول سال مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. علاوه بر این، میوه‌ها حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند که برای سلامت بدن مفید هستند.

بهترین زمان خوردن میوه‌ها چه موقع است؟

برخی متخصصان معتقدند که مصرف میوه در ابتدای صبح باعث می‌‎شود، قند آن به درستی تجزیه شود، در حالی که برخی دیگر معتقدند که مصرف میوه در بعدازظهر به عنوان میان‌وعده بهترین زمان مصرف آن است. مصرف میوه به همراه وعده‌های غذایی باعث بروز اختلال در هضم غذا می‌شود. از آنجایی که میوه‌ها سرشار از فیبر هستند، فرآیند هضم آن همراه غذای پخته برای معده دشوار است. بنابراین بهتر است از میوه‌ها به عنوان میان‌وعده استفاده کنید.

آیا مصرف میوه قبل از وعده‌های غذایی باعث بروز مشکل می‌‎شود؟

مصرف میوه‌ها نزدیک به ساعت صرف وعده‌های غذایی ضرر خاصی به همراه ندارد، فقط ممکن است سرعت فرآیند هضم غذا را کمی کاهش دهد. اگرچه مصرف میوه صبح زود یا بین وعده‌های غذایی با حفظ فاصله زمانی بسیار ایده‌آل است، اما در صورتی که مشکل خاصی برایتان ایجاد نمی‌شود، مصرف چند تکه میوه به همراه وعده غذایی ضرری ندارد.

آیا میوه خشک نیز به اندازه میوه تازه خاصیت دارد؟

هرچه مواد غذایی برای مدت طولانی‌تری نگهداری شود، ارزش غذایی آن کاهش پیدا می‌کند. این موضوع برای میوه‌ها نیز صدق می‌کند. توصیه شده است که میوه‌های خشک شده را جایگزین میوه‌های تازه نکنید.

افراد دیابتی می‌توانند میوه مصرف کنند؟

همانطور که مشخص است، میوه‌ها حاوی قند طبیعی است، با این وجود نقش آن‌ها در تغییر سطح قند خون بسیار کم‌رنگ است. بیشتر میوه‌ها شاخص گلیسمی پایینی دارد، به این معنا که سطح قند خون را به‌سرعت افزایش نمی‌دهند. افراد مبتلا به بیماری دیابت باید بدانند که چگونه میوه‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

کد خبر 666999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.