نکاتی برای بهبود کسری کالری به منظور لاغری

متخصصان معتقدند که یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌ها برای ایجاد کسری کالری، کاهش حجم وعده غذایی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدن انسان باید روزانه میزان مشخصی کالری بسوزاند تا بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد. کسری کالری زمانی رخ می‌دهد که میزان کالری مصرف شده کمتر از میزان کالری سوزانده شده باشد؛ برای نمونه درصورتی‌که روزانه ۲۰۰۰ کالری از طریق ورزش کردن بسوزانید اما فقط ۱۵۰۰ کالری از طریق رژیم غذایی دریافت کنید، ۵۰۰ کالری کسری خواهید داشت. دستیابی به این کسری کالری برای کاهش وزن بسیار ضروری است. در ادامه به بررسی نکاتی برای بهبود کسری کالری می‌پردازیم:

رژیم غذایی

یکی از عوامل اصلی در ایجاد کسری کالری، تغییر مواد غذایی مصرفی است. فرد باید برای دستیابی به کسری کالری بر غذاهای سرشار از مواد مغذی و کم‌کالری تمرکز کند. این مواد غذایی شامل سبزیجات رنگارنگ، غلات کامل، میوه‌های تازه، غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، مرغ، تخم‌مرغ، حبوبات، آجیل، سویا، غذاهای دریایی، محصولات لبنی کم‌چرب مانند شیر و ماست می‌شود. لازم است افراد از مصرف غذاهای بسته‌بندی شده خودداری کنند، زیرا سرشار از چربی‌های ناسالم هستند.

ورزش کردن

افراد نمی‌توانند بدون ورزش کردن یک برنامه کاهش وزن پایدار و موفق داشته باشند. در صورتی که کم‌تحرک هستید و قصد دارید ورزش را شروع کنید، می‌توانید با بعضی از فعالیت‌های ساده مانند پیاده‌روی، بالا رفتن از پله‌ها به جای استفاده از آسانسور و دوچرخه‌سواری شروع کنید. هرچه میزان فعالیت بدنی شما در طول روز بیشتر باشد، میزان کالری که می‌سوزانید افزایش پیدا می‌کند؛ در این صورت کسری کالری آسان‌تر رخ می‌دهد.

کاهش حجم وعده غذایی

یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین روش‌ها برای ایجاد کسری کالری، کاهش حجم وعده غذایی است؛ البته نباید وعده‌های غذایی را حذف کرد یا حجم آن را به میزان قابل توجهی کاهش داد. افراد می‌توانند در این زمینه با یک متخصص تغذیه مشورت کنند تا براساس سن، قد و وزن‌، مشخص شود که اندازه وعده‌های غذایی باید چه‌قدر باشد.

نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن است. آب به تسریع متابولیسم بدن و کاهش احساس گرسنگی به ویژه در میان وعده‌های غذایی کمک می‌کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی به کاهش میزان غذای مصرف شده کمک قابل توجهی می‌کند. علاوه بر این، نوشیدن آب یا چای سبز نیم ساعت بعد از غذا باعث بهبود هضم غذا می‌شود.

کد خبر 589121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.