۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
لاغری با غذاهای پروتئینی!

بهترین غذاهای حاوی پروتئین که به لاغری کمک می‌کند شامل ماهی سالمون، تخم‌مرغ، ماست یونانی و نخود فرنگی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر قصد دارید برای کاهش وزن ورزش کنید، لازم است پروتئین کافی را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف پروتئین بیشتر گرسنگی را سرکوب می‌کند و باعث می‌شود برای ساعت‌ها سیر باشید.

گروهی از محققان به مدت شش ماه، ۶۵ زن چاق را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند افرادی که مصرف پروتئین بیشتری داشتند ۴۳ درصد بیشتر از افرادی که کربوهیدرات مصرف می‌کردند، وزن کم کردند. ۳۵ درصد زنان در گروه پر پروتئین حداقل ۱۰ کیلوگرم وزن کم کردند. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین غذاهای حاوی پروتئین می‌پردازیم:

ماهی سالمون

سالمون سرشار از پروتئین و چربی‌های امگا سه است؛ هر ۱۰۰ گرم از این ماهی حاوی فقط ۲۰۶ کالری است. همچنین خوردن ماهی قزل‌آلا به صورت منظم به همراه برنج قهوه‌ای به کنترل وزن کمک می‌کند زیرا قادر است گرسنگی را برای مدت طولانی سرکوب کند، متابولیسم را افزایش دهد و چربی شکم را کاهش دهد.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ کم کالری است، اما پروتئین زیادی دارد. اگر از رژیم غذایی سختی پیروی می‌کنید، می‌توانید فقط از سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید و زرده آن را مصرف نکنید. علاوه بر اینکه تخم‌مرغ غذای مناسبی برای وعده صبحانه است به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخم‌مرغ می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و گرسنگی را سرکوب کند. همچنین تخم‌مرغ سرشار از ویتامین D و آهن است.

ماست یونانی

ماست یونانی حاوی پروتئین و چربی سالم است و به افزایش متابولیسم و کاهش وزن کمک شایانی می‌کند. این نوع ماست سرشار از پروتئین است و در مقایسه با ماست‌های دیگر، تقریباً دو برابر پروتئین دارد به طوری که هر فنجان ماست یونانی تقریباً ۱۷ گرم پروتئین دارد. می‌توانید ماست یونانی را به همراه انواع توت‌ها یا پودر دارچین مصرف کنید.

نخودفرنگی

نخودفرنگی غذای فوق‌العاده سرشار از پروتئین، فیبر و ماده مغذی به نام فیتواستروژن است. فیتواستروژن اثر استروژن را در بدن تقلید می‌کند و می‌تواند برای زنان در دوران یائسگی بسیار مفید باشد. از آنجایی که یک فنجان نخود فرنگی شامل هشت گرم فیبر و ۱۷ گرم پروتئین بوده برای کاهش وزن بسیار مناسب است. مصرف نخود فرنگی می‌تواند برای مدت طولانی شما را سیر نگه دارد.

کد خبر 586104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.