۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
موزه‌ای با نقاشی‌های خوشبو

مادرید اسپانیا میزبان موزه‌ای بسیار زیبا است که امکان بوییدن آثار هنری را حین تماشا برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نمایشگاه جدیدی در موزه دل پرادو، از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین موزه‌های جهان در مادرید ایجاد شده است که در آن مردم می‌توانند از نقاشی‌های هنرمندان پرآوازه‌ای نظیر یان بروگل اهل فلاندری و پیتر پل روبنس از زیگن آلمان دیدن کنند. در این نمایشگاه، یک نقاشی به نام "حس بویایی" در معرض دید همگان گذاشته شده که از بوهای مطبوعی برخوردار است. این نقاشی یک باغ بزرگ با درختانی بسیار، گیاهان و حیوانات را در بر گرفته است و حس بوییدن طبیعت را در بازدیدکنندگان زنده می‌کند.

جالب است بدانید که مدیران دل پرادو از کمپانی عطرسازی پویگ خواسته است نقاشی‌های موزه را خوشبو کند؛ به طوری که هم‌اینک، نقاشی "حس بویایی" از ۱۰ بوی مختلف برخوردار است و حس زندگی را میان بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

کمپانی پویگ از تکنولوژی برای خوشبو کردن نقاشی‌ها بهره گرفته و برای ایجاد حس متفاوت در هر بخش نقاشی، بوهای مختلفی را در آن‌ها به وجود آورده است. مردم می‌توانند با لمس هر بخش نقاشی، به عنوان مثال درختان، بوی مخصوص آن را احساس کنند که این کار از طریق پخش کننده‌های عطر تعبیه شده در نقاشی‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

علاوه بر این، ۱۳۰۰ کیلوگرم از گل‌های مختلف در نمایشگاه جدید قرار داده شده است تا علاوه بر جنبه زیبایی، حس بویایی هرچه بیشتر را در میان بازدیدکنندگان تقویت کند.

آن‌چه که مردم را از تماشای نقاشی‌های نمایشگاه شگفت‌زده می‌کند این است که نقاشی‌های دارای حیوانات از خود بوی این جانداران را تولید می‌کند. جالب‌تر این‌که بوی چرم طبیعی در یکی از نقاشی‌های دارای یک جفت دستکش چرمی، که توسط روبنس نقاشی شده است، از دیگر ویژگی‌های اعجاب‌انگیز آثار هنری نمایشگاه جدید دل پرادو به حساب می‌آید. بوی یاسمن، رز و گل‌های دیگر در دسته گل بزرگی که مملو از گل‌های مختلف است نیز به‌خوبی در تابلوی اصلی نمایشگاه احساس می‌شود.

کد خبر 585453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.