بهترین شهرهای جهان برای زندگی و سفر در سال ۲۰۲۲

گسترش ویروس کرونا، پایداری و قدرت شهرهای جهان را به خوبی به تصویر کشید و سبب محبوبیت زیاد بعضی از آن‌ها بین مردم جهان شد؛ جهانگردان در انتخاب مقصد سفر خود در سال ۲۰۲۲، شهرهایی با بیشترین واکنش مثبت به بیماری کووید-۱۹ را برمی‌گزینند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه مدیران در سراسر جهان، تمام تلاش خود را به کار گرفتند که بهترین اقدامات را علیه ویروس کرونا اعمال کنند، با این حال در این مدت بعضی از شهرها در مقایسه با سایر نقاط دنیا موفق‌تر عمل کردند. در این میان، پایداری و قدرت شهرها بیش از پیش آشکار شد و محبوبیت بیشتر بعضی از شهرها را در میان سایر مردم جهان در پی داشت. بر اساس تحقیقات انجام شده، بعضی از شهرهای جهان نه تنها طی دوران کرونا بسیار موفق‌تر از سایر شهرها عمل کرده‌اند بلکه پیش‌بینی می‌شود در نتیجه اقدامات اعمال شده علیه این بیماری و تلاش برای افزایش پایداری از وضعیت بسیار بهتری در سال ۲۰۲۲ برخوردار باشند؛ بنابراین ساکنان چنین شهرهایی در سال پیش رو کیفیت زندگی بهتری را تجربه خواهند کرد، ضمن اینکه جهانگردان بیشتری نیز به واسطه پایداری و امنیت به سمت آن‌ها روانه خواهد شد.

پاریس، فرانسه

پاریس، پایتخت فرانسه میزبان جاذبه‌های بیشماری نظیر موزه لوور، کلیسای نوتردام، دیزنی‌لند و برج ایفل است و به واسطه همین مکان‌های دیدنی هر سال بیشترین گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. محققان پیش‌بینی کرده‌اند که پایداری و امنیت شهری در پایتخت فرانسه به افزایش ۳۵ درصدی نرخ گردشگری در سال ۲۰۲۲ منجر شود و این افزایش تا سال‌های آینده نیز ادامه یابد.

گزارش‌ها حاکی است که مدیران پاریس در مقایسه با سایر پایتخت‌های اروپایی در مقابله با ویروس کرونا بسیار موفق عمل کردند که همین امر در تبدیل پایتخت فرانسه به یکی از بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲، نقش مهمی ایفا کرد.

بهترین شهرهای جهان برای زندگی و سفر در سال ۲۰۲۲

دبی، امارات متحده عربی

نتیجه تحقیقات متعدد نشان داده است که دبی، بزرگترین شهر امارات متحده عربی، از نظر بهداشت و امنیت، بالاترین جایگاه را در لیست شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ از آن خود کرد و به واسطه همین ویژگی به یکی از بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۲ برای زندگی و مسافرت تبدیل شد. استانداردهای بهداشتی در این شهر به بهترین شکل ممکن رعایت می‌شود و با افرادی که به خاطر سهل‌انگاری خود در انتشار ویروس کرونا کوچک‌ترین نقش را داشته باشند، برابر با قوانین سختگیرانه، برخورد می‌شود. از دیگر ویژگی‌های دبی که آن را به یکی از بهترین شهرهای جهان تبدیل کرده است می‌توان به امکان کسب درآمد راحت از طریق یافتن شغل مناسب اشاره کرد.

بهترین شهرهای جهان برای زندگی و سفر در سال ۲۰۲۲

آمستردام، هلند

مدیران آمستردام، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر هلند، در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۱۳ هزار دلار آمریکا برای تبلیغات جاذبه‌های شهر هزینه و از طریق آن، گردشگران سراسر جهان را به سمت شهر دعوت کردند. علاوه بر این، اقدامات زیادی برای بهبود کیفیت زندگی مردم شهر انجام شد ضمن اینکه بودجه‌های زیادی برای جبران رکود اقتصادی تحمیل شده بر مردم در اثر ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفت و همین امر نرخ رضایتمندی ساکنان را از زندگی در پایتخت هلند به‌طور قابل توجهی افزایش داد.

آمستردام در جایگاه ششم شهرهای جهان برای عملکرد اقتصادی و تجاری قرار دارد در حالی که با وجود افزایش قابل توجه جمعیت، نرخ بیکاری در شهر با کاهش مواجه بوده و درآمد مردم نیز به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

بهترین شهرهای جهان برای زندگی و سفر در سال ۲۰۲۲

مادرید، اسپانیا

برنامه‌ریزان مادرید، پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا، در تلاش برای بهبود کیفیت هوا و کاهش اثرات جزایر گرمایی ناشی از فعالیت‌های انسانی، یک دیوار سبز به طول ۷۵ کیلومتر در سراسر شهر ایجاد کردند که شامل درختان و گیاهانی بومی است. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط معماران این پروژه، هر ساله بیش از ۱۶۰ هزار تن گاز دی‌اکسید کربن توسط پوشش سبز آن جذب خواهد شد که در نتیجه آن، تغییرات آب و هوایی نیز به‌طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

گزارش‌ها نشان داده که پایتخت اسپانیا بالاترین جایگاه شهرهای جهان را از حیث پایداری از آن خود کرده و توانسته است استکهلم، پایتخت سوئد را نیز در این زمینه مغلوب کند.

بهترین شهرهای جهان برای زندگی و سفر در سال ۲۰۲۲

رم، ایتالیا

پایتخت ایتالیا از نظر زیرساخت‌های گردشگری پس از لندن انگلستان، توکیو پایتخت ژاپن و مسکو در روسیه توانسته است جایگاه چهارم شهرهای برتر جهان را از آن خود کند و به همین دلیل به محبوبیت زیادی میان گردشگران جهان دست یابد. مدیران شهر به‌طور بی‌وقفه در تلاش هستند کیفیت زندگی مردم را بهبود ببخشند و هر چه بیشتر برای بالا بردن نرخ پایداری شهری بکوشند.

اگرچه رم از نظر جاذبه‌های گردشگری در میان مردم سراسر جهان شهرت دارد با این حال، مسافران حین سفر به این شهر، دریافت خدمات را به بهترین شکل ممکن تجربه می‌کنند و همین امر در افزایش محبوبیت شهر میان جهانگردان نقش مهمی ایفا کرده است.

کد خبر 552627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.