قرآن برای همه است و انحصاری نیست

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن کریم کتاب خدا و برای همه بندگان خدا است و انحصاری برای یک گروه یا جریان خاص نیست.

حامد منیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شاخص‌های انتصاب مدیران قرآنی، اظهار کرد: انتخاب یا انتصاب یک مدیر قرآنی نیز مانند خود قرآن انحصاری و بسته نیست بلکه باید جنبه «للناس» قرآن که همان فراگیری، کمال و همه‌جانبه بودن این کتاب الهی است را در نظر گرفت.

به گفته وی، شاخص‌های انتخاب یک مدیر قرآنی باید به شکلی طرح، بررسی و تعیین شوند که به نوعی نماد انحصارطلبانه و تمامیت‌خواهانه عده‌ای محدود نباشد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اشکالی که این انحصارطلبی محدودگرا ایجاد می‌کند این است که خیلی از فعالان قرآنی که در استان‌ها و شهرهای مختلف فعالیت دارند در این بین دیده و لحاظ نمی‌شوند.

منیری خاطرنشان کرد: شاخص‌های یک مدیر قرآنی نباید فقط در پایتخت کشور متمرکز باشد و در همین چارچوب بسته قفل شود بلکه باید با در نظر گرفتن جنبه للناس و فراگیری قرآن، سایر اقشار مردمی نیز دیده شوند.

این مسئول قرآنی تاکید کرد: قرآن برای همه است و دسترسی اقشار متوسط و ضعیف به معارف قرآن و اهل بیت، چه در بحث مدیریتی و چه در موضوعات اعتباری، فرهنگی و حتی رقابت‌های قرآنی، باید بیش از پیش باشد و برای این گروه‌ها باید کار، تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ اظهار کرد: اگر مدیری شاخص‌هایی داشته باشد که فقط تهران را نبیند و همه کشور را یکسان و به یک چشم ببیند، او یک مدیر نمونه قرآنی از جنبه مردمی و همگانی بودن قرآن است.

وی از مهمترین شاخص‌های یک مدیر قرآنی را عمل کردن و پایبندی به دانسته‌های قرآنی برشمرد و گفت: در مجموعه قرآنی کشور سعی داریم تا جوانان قرآنی تربیت شوند لذا در این فضا نمی‌شود مدیر قرآنی خودش به آیات نورانی کتاب خدا عمل نکند.

منیری تخصص، علم و آگاهی نسبت به عملکرد مؤسسات و شخصیت‌های حوزه قرآن و عترت را از دیگر شاخص‌های یک مدیر قرآنی دانست و افزود: امروز نیازمند جهاد قرآنی برای ترویج هرچه بیشتر علوم و آموزه‌های کتاب وحی هستیم و در این مسیر از ظرفیت بالای جوانان و مساجد در جای جای کشور پهناورمان بهره خواهیم گرفت.

کد خبر 584043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.