کدام غذاها خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد؟

غذاهایی مانند گردو، حبوبات، کلم بروکلی و گوجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم و متعادل نه تنها برای سلامت عمومی مفید است، بلکه می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان و خواص ضد التهابی خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می‌دهد. در ادامه به بررسی مواد غذایی می‌پردازیم که خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می‌دهد.

گردو

گردو حاوی اسیدهای چرب امگاسه است؛ بنابراین خطر بروز بیماری‌هایی مانند سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان کلیه را کاهش می‌دهد. این ماده غذایی سرشار از پدانکولاژین (Pedunculagin) است که در بدن به اورولیتین (Urolithin) تبدیل می‌شود؛ اورولیتین می‌تواند به گیرنده‌های استروژن متصل و مانع بروز سرطان سینه شود.

حبوبات

حبوبات که شامل لوبیا، نخود و عدس می‌شود؛ سرشار از پروتئین و چربی کم است. این مواد غذایی حاوی فیبر نامحلول هستند که به هضم غذا و سلامت روده کمک می‌کند. خطر بروز سرطان روده بزرگ با مصرف این مواد غذایی گیاهی سرشار از فیبر کاهش پیدا می‌کند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف لوبیا خطر ابتلاء به سرطان سینه را کاهش می‌دهد؛ افرادی که لوبیای بیشتری مصرف می‌کنند ۲۰ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلاء به سرطان سینه قرار دارند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی به همراه گل‌کلم، کلم بروکسل و کلم پیچ خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می‌دهد؛ مواد غذایی ذکر شده سرشار از سولفورافان است که یک مولکول ضدسرطان است. نتایج مطالعات انجام شده نیز نشان می‌دهد که کلم بروکلی و کلم بروکسل دارای خواص سرکوب‌کننده تومور سرطانی هستند.

گوجه

گوجه مقدار زیادی لیکوپن دارد که نوعی آنتی‌اکسیدان و یک ماده مغذی محلول در چربی است و خطر بروز سرطان‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. زمانی که گوجه فرنگی پخته می‌شود؛ لیکوپن بیشتری تولید می‌کند. توصیه شده به منظور پیشگیری از بروز سرطان‌ها، گوجه فرنگی پخته شده را به همراه چربی‌های سالم مانند آووکادو، آجیل یا روغن زیتون مصرف کنید تا بدن بتواند مواد مغذی بیشتری جذب کند.

کد خبر 581604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.