تاثیر خواب بی‌کیفیت بر مشکلات ریوی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خواب بی‌کیفیت، خطر تشدید مشکلات تنفسی را در افراد مبتلا به بیماری غیرقابل درمان و پیش رونده ریه افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تشدید بیماری مزمن انسدادی ریه می‌تواند توسط عواملی از ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا یا آلودگی ایجاد شود و برای روزها یا هفته‌ها ادامه پیدا کند. خواب بی‌کیفیت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و افراد مبتلا به بیماری انسداد ریه را مستعد ابتلاء به سرماخوردگی و آنفلوآنزا کند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر خواب ضعیف بر تشدید بیماری انسداد ریه، کیفیت خواب و تشدید بیماری را در بیش از ۱۶۰۰ بیمار به مدت سه سال مورد ارزیابی قرار دادند. همه افراد شرکت‌کننده در مطالعه سیگاری سابق یا فعلی بودند. در مقایسه با افرادی که بهترین خواب را داشتند، خطر تشدید بیماری در میان افرادی که خواب ضعیف داشتند ۲۵ درصد و در بین افرادی که بدترین خواب را داشتند تقریباً ۹۵ درصد بیشتر بود.

به گفته محققان، خواب بی‌کیفیت خطر تشدید مشکلات تنفسی را در افراد مبتلا به بیماری غیرقابل درمان و پیش رونده ریه افزایش می‌دهد. خواب ضعیف ممکن است پیش‌بینی کننده بهتری برای تشدید علائم نسبت به سابقه سیگار کشیدن افراد باشد.

کد خبر 580912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.