طرز تهیه کیک شکلاتی نوتلا خانگی + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله کیک رژیمی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کیک نوتلا به همراه نکات مهم برای آماده سازی کیک شکلاتی پرطرفدار ایرانیان با فر و بدون فر در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، آغاز فصل تابستان یادآور شب نشینی هاست. تهیه یک دسر محبوب می‌تواند لذت کنار هم بودن را افزایش دهد. کیک نوتلا یکی از محبوب ترین دسرها برای عصرانه و شب نشینی هاست. این کیک دارای بافت بسیار نرم و پنبه ایست که بدون فر هم تهیه می‌شود. ترکیب پودر کاکائو با فندق یک ترکیب محبوب نوتلایی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد. طرز تهیه این کیک بین‌المللی که یک کیک کافی‌شاپی محسوب می‌شود. شما می‌توانید این کیک را با فر و بدون فر تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک نوتلا

پودر کاکائو ۲ قاشق سوپ‌خوری
نوتلا ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۴/‏۱‬ قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر ۲ قاشق مرباخوری
تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۱ پیمانه
آب جوش ۲/‏۱‬ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
آرد ۱ و ۲/‏۱‬ پیمانه
گردو خرد شده ۴/‏۱‬ پیمانه

طرز تهیه کیک نوتلا

مرحله اول

در ابتدا تخم مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید تا با دمای محیط سازگار شوند. سپس اگر گردوهایتان خرد نشده‌اند، آنها را به اندازه ۴/‏۱ پیمانه خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید در ۲/‏۱ پیمانه آب جوش، ۲ قاشق پودر کاکائو را بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. پس از آنکه ذرات پودرها کاملاً در آب حل شدند کمی صبر کنید تا از حرارت آن کم شود.

مرحله سوم

سپس نوتلا را به مخلوط آب و پودر کاکائو اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. مجدداً صبر کنید تا حرارت باقی مانده رو به خنکی برود.

مرحله چهارم

در این مرحله، کاسه همزن را بیاورید و تخم مرغ‌ها را داخل آن بریزید. سپس وانیل را به همراه شکر به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت پنج دقیقه از هم زدن مواد یعنی دقیقاً هنگامی که رنگ مواد شما کرمی شد و حجم گرفت، روغن مایع را نیز اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم

مخلوط نوتلا با پودر کاکائو را به مواد داخل کاسه همزن اضافه کنید و کمی هم بزنید. پس از گذشت یک دقیقه از هم زدن همزن، ظرف دیگری بردارید و و در آن آرد و بیکینگ‌پودر را سه بار الک کنید. آرد و بیکینگ‌پودر مخلوط شده و الک شده را در چند مرحله به مواد مخلوط شده در کاسه اضافه کنید.

مرحله هفتم

مواد داخل ظرف را با الک مخلوط کنید تا آرد و بیکینگ‌پودر در آنها کاملاً یکدست شوند. این کار را می‌توانید با یک لیسک انجام دهید.

مرحله هشتم

در این مرحله باید گردوهای خرد شده را اضافه کنید و مجدداً هم بزنید. پس از آن به سراغ پخت کیک نوتلا بروید.

مرحله نهم (پخت کیک با فر)

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. سپس یک قالب بردارید و آن را چرب کنید. پس از آن، کف قالب را با یک کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مواد مخلوط شده کیک را داخل قالب بریزید و آن را داخل فر قرار دهید. زمان لازم برای آماده سازی این کیک در فر ۴۵ دقیقه است. پس از آن کیک را به همراه کاغذ روغنی درون یک ظرف برگردانید و روی آن را با سس شکلات یا گاناش نوتلایی که از قبل تهیه کرده‌اید تزئین کنید.

مرحله نهم (پخت کیک بدون فر)

اگر شما به فر گاز دسترسی ندارید می‌توانید از یک قابلمه نچسب استفاده کنید. ابتدا داخل آن را چرب کنید و مواد مخلوط شده کیک خود را به آن اضافه کنید. سپس روی یک شعله، شعله پخش کن قرار دهید و قابلمه را روی آن بگذارید. حرارت را روی متوسط قرار دهید. پس از آن، یک دم کنی روی درب قابلمه بگذارید و یک ساعت صبر کنید تا کیک شما پخته شود. پس از گذشت ۵۰ دقیقه با خلال دندان داخل مواد فرو کنید. اگر مواد به خلال شما نچسبید یعنی کیک شما پخته شده است. شما می‌توانید روی آن را با توت فرنگی، گیلاس، خلال پسته و سس شکلات تزئین کنید. در این هنگام کیک نوتلای شما آماده سرو است.

نکات کلیدی برای تهیه کیک نوتلا

  • در مرحله هشتم می‌توانید قبل از اضافه کردن گردو ها ابتدا آن را با کمی آرد آغشته کنید و سپس به مواد کیک اضافه کنید تا گردو ها به انتهای کیک شما نرود.
  • اگر در هنگام پخت کیک نوتلا بدون فر در طی ۵۰ دقیقه درب قابلمه را بردارید، کیک شما خراب می‌شود بنابراین بهتر است در پایان کار از میزان پخت اطلاع حاصل کنید.
  • به سطح قالب خود نه آنقدر روغن بزنید که کیک شما پف نکند و نه آنقدر کم چرب کنید که قالب نگیرد.
  • شما می‌توانید بر حسب ذائقه خود به جای گردو از فندق استفاده کنید.
  • در هنگام انتخاب قالب و یا انتقال مواد به قالب به میزان مواد مورد استفاده توجه کنید. ۳/‏۱ قالب باید از مواد پر شود و بقیه قالب باید دارای فضای خالی برای پف کردن کیک شما باشد. بهتر است از یک قالب گرد ۲۳ سانتی متری استفاده کنید.
کد خبر 580767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.