افتتاح موزه‌های منطقه‌ای اولویت میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: راه‌اندازی موزه از مهم‌ترین برنامه‌ها در تمام شهرهای استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا جیلان امروز _دوشنبه نهم خردادماه_ در نشست با مدیر مجموعه گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و دبیر اجرایی کنگره دوسالانه ملی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران، اظهار کرد: این برنامه به‌مناسبت کنگره دوسالانه ملی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران و به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی افزود: راه‌اندازی موزه در تمام شهرهای استان چهارمحال‌وبختیاری از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: تهیه لوازم و آثار مورد نیاز برای نمایش در موزه‌ها با اولویت در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی قرار گرفته است.

مدیر گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری نیز گفت: معرفی یافته‌های باستان‌شناسی زیست‌شناسی در رسانه‌های گروهی می‌تواند به برگزاری مطلوب کنگره دوسالانه ملی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد کمک کند.

بابک زمانی‌پور اضافه‌کرد: چهارمحال‌وبختیاری استانی چهار فصل است اما می‌توان فرهنگ را به‌عنوان فصل پنجم آن معرفی و روی آن کار و برنامه‌ریزی کرد.

وی پیشنهاد کرد: اعتباربخشی به مراکز فرهنگی در چهارمحال‌وبختیاری نیز باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی متولی باشد.

محسن مبینی، دبیر اجرایی کنگره دوسالانه ملی و بین‌المللی زیست‌شناسی ایران گفت: این کنگره امسال با چهار محور اصلی "علوم جانوری"، "علوم گیاهی"، "سلولی و مولکولی" و "محیطی و حفاظتی" برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: به‌همین منظور اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال‌وبختیاری می‌تواند در حاشیه برگزاری این کنگره، قابلیت‌های استان در حوزه‌های زیرمجموعه خود در سطح ملی و بین‌المللی را معرفی کند.

کد خبر 578613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.