توجه به پتانسیل شهرداری‌ها در حوزه گردشگری

عضو شورای اسلامی شهر بلداجی گفت: شهرداری‌ها پتانسیل فعالیت در حوزه گردشگری را دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن حیات‌غیبی امروز - یکشنبه یکم اسفندماه - در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: شهرداری‌ها دارای مکان‌هایی هستند که پتانسیل تبدیل به محل گردشگری را دارد، اما اعتبارات آنها پاسخگو نیست.

وی افزود: اگر تمهیداتی انجام شود تا به صورت مشارکتی میراث فرهنگی با شهرداری‌ها در این زمینه همکاری کند و سرمایه‌گذار بخش خصوصی به شهرداری معرفی شود، یک کار اجرایی بسیار مؤثر برای کمک به شهرداری‌ها خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر بلداجی، اضافه کرد: چند سالی است در بخش بلداجی در زمینه وجود شهر زیرزمینی در این شهر مطرح می‌شود، این در حالی است که مدیران سابق میراث فرهنگی استان اعلام کردند که این موضوع صحت ندارد، اما این موضوع بین مردم بیان شده است، لذا نیازمند کار کارشناسی است که هزینه آن نیز توسط اهالی منطقه به دلیل اهمیت شفافیت موضوع تقبل می‌شود.

همچنین در این نشست محمود بهارلویی، نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امیدواریم میراث فرهنگی استان در هر شهرستان اقدامات ماندگاری انجام دهد که همواره به یادگار بماند.

وی افزود: طرح منطقه توریستی شیدا در شهرستان بن در سال ۷۸ مطالعه شد و قرار بود شهرک دو هزار هکتاری با گنجایش پنج هزار نفری احداث شود، اما این طرح از سوی میراث فرهنگی رها شد و ضرر مردم منطقه را در پی داشت، زیرا بیشتر مردم دامدار بودند و مراتع خود را از دست دادند و اراضی به مسکن و شهرسازی سپرده شد و در حال حاضر نیز تکلیف این طرح مشخص نیست.

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در فصل‌های بهار و تابستان گردشگران بسیاری از سراسر استان به شهرستان بن و منطقه شیدا می‌آیند که به دلیل ساختار نامناسب، مشکلات زیست محیطی فراوانی ایجاد خواهد شد، لذا این امر نیازمند برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی و خدمات‌رسانی به گردشگران است.

کد خبر 556865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.