طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی و خوشمزه + نکات مهم برای پخت کوکو سبزی ساده

کوکو سبزی را می‌توان با روش های متنوعی تهیه کرد و در این مطلب مواد لازم و آموزش مرحله‌ به‌ مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه و آسان به همراه نکات مهم برای آماده‌سازی آن آموزش داده‌ شده است.

به گزارش ایمنا، کوکو سبزی یکی از محبوب ترین انواع کوکو در بین ایرانیان است که پخت سریع و آسانی دارد. کوکو سبزی از آن دسته غذاهای مفیدی است که کالری معمولی دارد، بنابراین بیشتر افراد با رژیم‌های غذایی مختلف می‌توانند آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند. طرز تهیه کوکو سبزی ممکن است در شهرهای مختلف متفاوت باشد به عنوان مثال شمالی‌ها از سبزی‌های محلی برای تهیه این غذای لذیذ استفاده می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی برای ۴ نفر

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی گفته شده است می‌توانید برای ۴ نفر کوکو سبزی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری از این غذا درست کنید کافی است مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

سبزی ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
گردوی خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
زرشک ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سبزی ساده و مجلسی

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی و خوشمزه + نکات مهم برای پخت کوکو سبزی ساده

مرحله اول

ابتدا سبزی‌های کوکو را پاک کرده و خوب شستشو دهید. پس از اینکه آب سبزی‌ها کاملاً گرفته شد آنها را به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله سبزی‌ها را مقداری تفت دهید تا کمی سرخ شود ولی دقت کنید که آن را بیش از حد سرخ نکنید چرا که رنگ و طعم کوکو تغییر می‌کند. می‌توانید از سبزی‌های خرد شده به صورت خام و سرخ نشده نیز برای تهیه کوکو سبزی استفاده کنید.

مرحله سوم

سبزی‌های خرد شده را در یک ظرف گود با اندازه مناسب بریزید، سپس تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ‌ها و سبزی یکدست و غلظت آن شبیه ماست شود. این کار را می‌توانید با همزن دستی یا قاشق انجام دهید.

مرحله چهارم

حالا زردچوبه، فلفل و نمک را به مواد کوکو سبزی اضافه کنید و دوباره مواد را خوب مخلوط کنید. در این مرحله می‌توانید در صورت تمایل یک یا دو قاشق آرد سفید نیز به مواد اضافه کنید تا کوکو سبزی شما ترد تر شود.

مرحله پنجم

اگر می‌خواهید یک کوکو سبزی مجلسی داشته باشید زرشک و گردوی خرد شده را نیز در این مرحله به مایع کوکو اضافه کنید. اضافه کردن گردو و زرشک اختیاری است.

مرحله ششم

یک ماهیتابه مناسب را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. بعد از داغ شدن روغن می‌توانید مایع کوکو را یک جا و کامل در ماهیتابه بریزید به طوری که ضخامت کوکو در همه جا یکسان باشد. همچنین می‌توانید کوکو را در قالب‌های مخصوص ریخته و سرخ کنید تا هم پخت آن سریع‌تر شود و هم ظاهر کوکو مجلسی باشد.

مرحله هفتم

درب ماهیتابه را بگذارید تا کوکو با حرارت ملایم مغز پخت شود. وقتی یک طرف کوکو کاملاً پخته و سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر کوکو سرخ شود. اگر برای سرخ کردن از قالب استفاده کنید، برگرداندن کوکو راحت تر انجام می‌شود. بعد از برگرداندن کوکو دیگر نیازی به گذاشتن درب ماهیتابه نیست.

مرحله هشتم

کوکو سرخ شده را به شکل دلخواه برش دهید و در ظرف مورد نظر سرو کنید. برای تزئین کوکو سبزی می‌توانید از دورچین‌های متنوع یا زرشک استفاده کنید.

سبزی کوکو سبزی

برای تهیه سبزی لازم برای کوکو سبزی از گشنیز، تره، جعفری، شوید و پیازچه استفاده می‌شود. این نوع سبزی متداول‌ترین ترکیب سبزی کوکو است ولی می‌توان سبزی‌های دیگری مثل ریحان، سیر و ترخون نیز متناسب با ذائقه‌تان به این ترکیب اضافه کنید. بیشترین قسمت سبزی کوکو را تره تشکیل می‌دهد و بعد از آن به ترتیب جعفری، گشنیز و شوید در این ترکیب سهم دارند.

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی و خوشمزه + نکات مهم برای پخت کوکو سبزی ساده

نکات مهم برای پخت کوکو سبزی ساده و سریع

برای تهیه کوکو سبزی از سبزی‌های تازه استفاده کنید تا هم مزه خوبی داشته باشد و هم آب نیندازد.

برای پخت کوکو باید روغن درون ماهیتابه کاملاً داغ و به اندازه باشد تا کوکو به ماهیتابه نچسبد و هنگام برگرداندن خرد نشود.

می‌توانید برای خوش طعم کردن و لطیف شدن بافت کوکو یک قاشق غذاخوری ماست چکیده نیز به مواد آن اضافه کنید.

بهتر است سبزی کوکو را از قبل تفت دهید زیرا در هنگام پخت وسط کوکو خام می‌ماند.

دقت کنید بیش از حد از گشنیز در سبزی کوکو استفاده نکنید چون باعث تلخی کوکو می‌شود.

کوکو سبزی را می‌توانید در وعده نهار، میان وعده، شام و پیش غذا به صورت خوراک یا ساندویچ سرو کنید.

کد خبر 577735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.