نوشیدنی مفید برای کاهش فشار خون بالا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آب انار به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فشار خون بالا زمانی رخ می‌دهد که نیروی جریان خون در رگ‌های خونی به‌طورمداوم بیش از حد بالا باشد؛ این اتفاق فشار زیادی به رگ‌های خونی، قلب و دیگر اعضای بدن مانند مغز، کلیه‌ها و چشم‌ها وارد می‌کند. درصورتی‌که فشار خون افراد بین ۸۰/۱۲۰ و ۹۰/۱۴۰ میلی‌متر جیوه باشد، لازم است افراد به‌منظور کاهش فشار خون اقدامات لازم را انجام دهند. ایجاد تغییرات در سبک زندگی و پیروی کردن از رژیم غذایی سالم کمک شایانی به کاهش فشار خون افراد می‌کند.

نقش رژیم غذایی

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشند و از مصرف غذاهای سرخ شده یا تند دوری کنند. مواد غذایی ناسالم و غذاهای فرآوری شده کلسترول و سدیم زیادی دارند؛ بنابراین مصرف آن‌ها باعث افزایش فشار خون افراد می‌شود. غذاهای حاوی سدیم بالا تعادل آب بدن را بر هم می‌زند و به رگ‌های خونی فشار وارد می‌کند در این صورت فرد دچار فشار خون بالا می‌شود. پیروی کردن از یک رژیم غذایی متعادل و سالم به حفظ فشار خون در محدوده طبیعی کمک شایانی می‌کند.

آب انار و کاهش فشار خون

انار سرشار از مواد مغذی مانند فولات و ویتامین C است و دارای خواص ضدالتهابی است. آب انار حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری نسبت به بسیاری از آب‌میوه‌های دیگر است؛ به طوری که آنتی‌اکسیدان موجود در آب انار سه برابر بیشتر از چای سبز است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آب انار به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک می‌کند. محققان معتقدند که آب انار مانع تجمع کلسترول در رگ‌های خونی می‌شود و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. توصیه شده است که افراد آب انار تازه بدون اضافه کردن شکر مصرف کنند، زیرا شکر باعث افزایش کالری این آب میوه می‌شود.

پیروی کردن از سبک زندگی سالم

علاوه بر مصرف آب انار برای کاهش فشار خون، لازم است افراد میزان نمک مصرفی خود را کاهش دهند، وزن خود را در محدوده مناسب حفظ کنند، مصرف کافئین را کاهش دهند، سیگار کشیدن را ترک کنند و از مصرف غذاهای ناسالم نیز بپرهیزند. استرس نیز باعث افزایش فشار خون افراد می‌شود؛ بنابراین افراد باید دلیل بروز استرس را متوجه شوند و آن را برطرف کنند. مدیتیشن، یوگا یا هر نوع فعالیت بدنی دیگر به کاهش استرس افراد کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 577668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.