از تئاتر اصفهان چه خبر؟

تئاتر اصفهان در خردادماه روزهای خوبی را تجربه می‌کند. با کاهش تعداد مبتلایان کرونا، مخاطبان این‌گونه نمایشی، دوباره به سالن‌ها بازگشته‌اند و رونقی به هنرهای نمایشی این استان داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این هفته چند تئاتر در اصفهان اجرا می‌شود. اپراتئاتر، نمایش خیابانی و یک تئاتر دیگر، از جمله نمایش‌هایی است که تالار هنر با موضوع آزادسازی خرمشهر در برنامه خود دارد.

برنامه تئاترهای اصفهان را در ادامه می‌خوانید.

اپرای «لیلی‌ومجنون»

نمایش اپرای «لیلی‌ومجنون»، به کارگردانی و نویسندگی عرشیا شفیعیون تا بیست‌وهفتم خردادماه در تالار هنر اصفهان، روی صحنه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش «لیلی‌ومجنون» از معدود اپراتئاترهای ایرانی است که برای اولین بار پیوند تئاتر و موسیقی را رقم زده است. شعرهای کتاب لیلی و مجنون اثر «نظامی گنجوی» در این نمایش به صورت آوازی اجرا می‌شود. بازیگرخوانندگان این اُپرا که گونه‌ای از نمایش یا اپرای تئاتر است، همراه با آواز به ایفای نقش‌های خود می‌پردازند.

داستان همان‌طور که از نامش مشخص است به قصه عاشقانه دلدادگی لیلی و مجنون می‌پردازد و به اثر اصلی پای‌بند مانده است.

موضوع این نمایش داستان عشق ناکام لیلی و مجنون، در ادبیات ما است. «قیس»، عاشق لیلی، دختر بزرگ قبیله می‌شود اما پدرش او را به مجنون نمی‌دهد و لیلی با مرد ثروتمندی به نام «ابن‌السلام» ازدواج می‌کند. مجنون، سر به بیابان می‌گذارد و مجنون‌وار و صحراگرد می‌شود.

این اثر نمایشی، به لحاظ ساختاری و از نظر محتوایی با آثار قبلی به نمایش در آمده درباره این داستان کلاسیک، متفاوت است. بیشتر بازیگران این نمایش حتی در نقش‌های اصلی، قبلاً هیچ سابقه بازیگری نداشته‌اند و صرفاً در دوره‌های کارگاهی آموزش بازیگری دیده‌اند.

جلوه‌های ویژه، تلفیق موسیقی، ادبیات و تئاتر از جذابیت‌های این نمایش است.

چه خبر از تئاتر اصفهان؟

«چراغی در میان مه» در تالار هنر

نمایش «چراغی در میان مه» به کارگردانی محمدجواد صرامی از پنجم تا بیستم خردادماه روی صحنه تالار هنر است.

این نمایش که به بهانه آزادسازی خرمشهر اجرا شده است، روایتی جالب درباره بیماری کرونا با بازی سیدپویا امامی دارد.

جالب اینجا است که نمایش «چراغی در میان مه» در کنار پرداختن به موضوع کرونا، نگاه متفاوتی نیز به جنگ و هم‌ذات‌پنداری بین پرستاران در هر دو دوره دارد.

نمایش «چراغی در میان مه» کار از گروه تئاتر اوان، به مدت ۱۵ شب به جز چهاردهم و پانزدهم خردادماه در سالن تماشای تالار هنر اجرا می‌شود. علاقه‌مندان تئاتر برای تماشای جدیدترین نمایش محمدجواد صرامی و تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت گیشه ۸ مراجعه کنند.

چه خبر از تئاتر اصفهان؟

نمایش خیابانی «۵۷۶ روز» در اصفهان

حوزه هنری استان اصفهان به بهانه چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر، نمایش خیابانی «۵۷۶ روز» را برای مخاطبان به صحنه خیابانی برده است.

«۵۷۶ روز» داستان زنی به نام راحله است که بعد از شهادت همسر خود قصد دارد در خرمشهر بماند و از شهر دفاع کند، اما حمیرا دختر او اصرار دارد که به اهواز برگردند. در ادامه نمایش شاهد روایت‌های این مادر و دختر از روزهای ابتدایی حمله ارتش عراق به خرمشهر تا آزادسازی این شهر پس از ۵۷۶ روز خواهیم بود.

نمایش خیابانی «۵۷۶ روز» با محوریت نقش زنان در روزهای ابتدایی مقاومت در برابر هجوم نیروهای رژیم بعثی به خرمشهر و سرانجام آزادسازی این شهر را روایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، این نمایش به کارگردانی جمال نوروزباقری، از روز دوم خردادماه تا امروز چهارشنبه _چهارم خردادماه_ ادامه دارد. علاقه‌مندان برای تماشای این اثر خیابانی می‌توانند به حوزه هنری اصفهان واقع در خیابان استانداری، خیابان سعدی، مراجعه کنند. زمان اجرای این نمایش، امروز _چهارشنبه، چهارم خردادماه_ ساعت ۱۹ خواهد بود.

چه خبر از تئاتر اصفهان؟

کد خبر 577537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.