پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی ارتحال آیت‌الله فاطمی‌نیا

محمدمهدی اسماعیلی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله «سیدعبدالله فاطمی‌نیا» را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم متقی و عارف سالک، مرحوم مغفور آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا (طاب ثراه) موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

استاد فاطمی‌نیا در کنار سجایای اخلاقی فراوان و بهره‌مندی از فیوضات معنوی و آموزه‌های عرفانی، سال‌های متمادی در امر خطابه و منبر به تعلیم و تبیین مسائل دینی با محوریت اخلاق و ادب اسلامی پرداخت و شاگردان و علاقه‌مندان از محضر پر فضیلتش استفاده می‌کردند.

بی‌تردید فقدان این عالم وارسته و عارف پارسا، ضایعه‌ای تلخ و خسرانی جبران ناپذیر برای جامعه دینی و ایمانی است. اینجانب درگذشت استاد فاطمی نیا را به رهبری معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان، دوستداران و بیت مکرم ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت احدیت برای روح بلند آن مرحوم رحمت بی‌کران و علو درجات در اعلی علیین و برای بازماندگان معزز بالاخص فرزندان گرامی و خانواده‌های وابسته صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

گفتنی است؛ آیت‌الله فاطمی‌نیا که برای دوره درمان بیماری خود در بیمارستان نیکان تهران بستری بود، بامداد دوشنبه در بیمارستان به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سیدعلی قاضی) تحصیل کرد. وی همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد و پس از مصطفوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سیدرضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت و علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان استفاده کرد.

از این استاد اخلاق آثار ارزشمندی در زمینه آگاهی اسلامی و شرح مفاهیم شیعی به جا مانده که از آن جمله می‌توان نکته‌ها از گفته‌ها، فرهنگ انتظار: در مورد غیبت امام زمان و مباحث اسلامی دیگر، فرجام عشق: شرحی بر غزل حضرت امام خمینی (ره)، به زبان فارسی و اردو، یک نکته از هزاران در دو جلد شامل فرهنگ انتظار و فرجام عشق، ارمغان غدیر: چهل حدیث از منابع شیعه و سنی، درباره رویداد غدیر خم، شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، نغمه عاشقی را نام برد.»

کد خبر 575465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.