۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۹
آیت‌الله فاطمی‌نیا درگذشت

حضرت آیت‌الله «سیدعبدالله فاطمی‌نیا» لحظاتی قبل جان به جان‌آفرین تقدیم کرد و روح مطهرش به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با کمال تأسف و تأثر، دقایقی پیش حضرت آیت‌الله «سید عبدالله فاطمی‌نیا» استاد برجسته اخلاق، جان به جان‌آفرین تقدیم کرد و روح مطهرش به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. وی از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میراسماعیل) که از علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت؛ سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد حسن مصطفوی (از شاگردان مرحوم آیت‌الله سیدعلی قاضی) تحصیل کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال می‌کرد. پس از مصطفوی، او از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سیدمحمدحسن الهی‌طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سیدرضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت و علامه جعفری -که بیشترشان شاگردان آیت‌الله قاضی بزرگ بودند-، در علوم اسلامی و عرفان بهره برد. از این رو، با یک واسطه از شاگردان «سیدعلی قاضی» محسوب می‌شود.

آیت‌الله فاطمی‌نیا ازجمله کارشناسان علوم اسلامی بود که به تحقیق و پژوهش در این زمینه اشتغال داشت. از دیگر فعالیت‌های این عالم ربانی، می‌توان به تدریس در حوزه‌های علمیه، حضور در برنامه‌های مذهبی صداوسیما به عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره کرد.

این استاد اخلاق درمورد علم رجال و عرفان‌نظری، دارای آگاهی گسترده بود و درعین‌حال بیشتر به خطابه در منابر عمومی می‌پرداخت.

آیت‌الله فاطمی‌نیا از مفسران معروف و زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به‌شمار می‌رود و در جلسات متعددی در این موارد به سخنرانی پرداخته بود.

خبرگزاری ایمنا، رحلت این عالم وارسته، دانشمند معظم و استاد برجسته حوزه علمیه را به محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم (عج)، نایب برحقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم ایشان و به مردم شریف و متدین ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کند. روحش شاد و یادش گرامی باد!

کد خبر 575385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.