هم‌افزایی پررنگ نهادهای فرهنگی اصفهان/فرهنگ و رسانه استان جان دوباره بگیرد

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم افزایی در بین نهادهای فرهنگی استان اصفهان پررنگ‌تر است زیرا عناصر و شاخص‌های برجسته و خوش ذوق فرهنگی در این استان وجود دارد که مسائل این حوزه را راهبری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _ یکشنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی این شهر، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از جابه‌جایی‌ها از سر ناکارآمدی نیست بلکه برای تجدید قوا و نو شدن ریل یک ناوگان است و ناقض و نافی تلاش‌های خدمت پیشین نیست، از این رو از خدمات مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: حکمی که به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابلاغ شده ۱۲ بند دارد که با توجه به اقتضای استان اصفهان، دو نکته از میان این بندها مورد تاکید ویژه است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی، مورد توجه فعالان فرهنگ، هنر و رسانه این استان است، تصریح کرد: به صورت کلی در مجموعه امروز حاکمیت فرهنگی کشور هم‌افزایی و هم‌سویی وجود دارد که این موضوع هم فرصت و هم تهدید محسوب می‌شود، تهدید به این دلیل که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده نشود بدهکار مردم و اهالی فرهنگ و رسانه هستیم.

وی ادامه داد: هم افزایی در بین نهادهای فرهنگی استان اصفهان پررنگ‌تر است زیرا عناصر برجسته و خوش ذوق فرهنگی در این استان وجود دارد که مسائل فرهنگی را راهبری می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: مجموعه سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما، جبهه فرهنگی انقلاب و نهاد کتابخانه‌ها و سایر مجموعه‌ها فرصت طلایی برای اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید با هم‌افزایی، هم‌گرایی، ایجاد کارگاه، قرارگاه و ستاد اقدام فرهنگی مشترک از این ظرفیت‌ها استفاده شود همچنین از ظرفیت قانونی شورای فرهنگ عمومی در این مسیر بهره بیشتری ببریم.

وی خاطر نشان کرد: مساله کادریابی، کادرپروری و کادرسازی اولویت اول و دوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در همین رابطه ظرفیت‌های انسانی خوبی در استان اصفهان وجود دارد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون ظرفیت مراکز فرهنگی و هنرمندان به نامی در استان اصفهان ایجاد شده که در ایران کم نظیر هستند، یادآور شد: ظرفیت‌هایی مانند هنرستان هنرهای زیبا و مراکز تربیتی مختلف در این استان وجود دارد که امیدواریم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دو حوزه مورد تاکید اهتمام کنند و همه مدیران و دست‌اندرکاران فرهنگی استان کمک کنند تا فرهنگ و رسانه اصفهان رونق تازه و جان دوباره بگیرد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم اصغر آذربایجانی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان‌علی معتمدی مدیر کل سابق این اداره کل تقدیر شد.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی مدیر کل جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان می‌توان به عضویت شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان، قائم مقام صداوسیمای استان اصفهان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان و مدیر مسئولی خبرگزاری ایمنا اشاره کرد.

کد خبر 575188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.