گردهمایی جویندگان حقیقت در نمایشگاه قرآن و عترت

این روزها شاهد برپایی هفدهمین نمایشگاه استانی قرآن و عترت اصفهان، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاهی که پنجم اردیبهشت ماه شاهد افتتاح آن، در دهه آخر ماه مبارک رمضان بودیم و دهم همین ماه نیز اختتامیه آن را شاهد خواهیم بود.

امروز جمعه بود. روزی که پیش بینی می‌شد جمعیت بیشتری در نمایشگاه حاضر شوند و از غرفه‌های متنوع آن دیدن کنند. همین اتفاق هم افتاد و سیل جمعیت راهی این مجموعه بزرگ و جدید نمایشگاهی شده بود.

محبوبه مومنی، یکی از بازدید کنندگان از نمایشگاه امروز است و درباره بازدید خود به خبرنگار ایمنا گفت: اینکه هر ساله در ماه رمضان این مجموه برپا می‌شود، اقدام خوبی است اما اگر شبیه همین نمایشگاه در ماه‌های دیگر نیز برپا می‌شد بهتر بود.

به گفته وی، انس با قرآن مجید تنها مربوط به این ماه نیست و شایسته است در دیگر ایام و ماه‌های سال نیز همچین مجموعه‌هایی دائر شوند و مردم و بویژه قشر نوجوان و جوان بتوانند از آنها دیدن کنند.

این شهروند اصفهانی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن باید جریان‌ساز و موثر باشد و لازمه این تاثیرگذاری، روی آوردن به هنرهای نوین، خلاقانه و روزآمد است.

شهروند دیگری که از روستای زفره شهرستان جدید کوهپایه به این نمایشگاه آمده است، تنوع غرفه‌ها و محصولات ارائه شده توسط آنها را خوب ارزیابی کرد و گفت: هر چقدر روی مسایل معنوی و قرآنی در این دوره کار کنیم جا دارد و بلکه ضروری است.

محمدمهدی شریعتی افزود: شرایط جامعه خودمان و جامعه جهانی ایجاب می‌کند بیش از پیش به قرآن و اهل بیت توجه داشته باشیم و علاوه بر توسل و تمسک به آنها، برای جذب جوانان به کلام خدا و اهل بیت با برنامه، هوشمندانه و هنرمندانه کار و تلاش کنیم.

حجت الاسلام اعلمی، امام جماعت یکی از مساجد اصفهان در هنگام بازدید از غرفه کانون خدمت رضوی ایثار و شهادت، به خبرنگار ایمنا گفت: در بین همه غرفه‌هایی که سرکشی کرده این غرفه را بهتر و جذابتر دیده است.

به گفته وی، طرح جالب این غرفه با عنوان عهدنامه با شهدا که به شکل شناسنامه‌های قدیمی با جلد قرمز رنگ، عکس شهید و زندگی‌نامه و وصیت شهدا تهیه شده بود جمعیت نوجوان و کودک زیادی را به سوی خود کشانده بود و جلب توجه می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این مهم، حقیقت جویی همین کودکان و نوجوانان که با شهدا و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی آشنا می‌شوند و از آن عزیزان درس می‌گیرند بسیار ارزشمند و ستودنی است.

حجت الاسلام اعلمی، اظهار کرد: کتاب های گوناگون و متنوعی در کنار غرفه‌های دارالقرآن ها، انتشاراتی‌ها و موسسات قرآنی عرضه شده که تخفیف‌های خوبی هم دارند و استقبال از خرید آنها نیز به نسبت مناسب بود.

علی‌رضا فولادگر، یکی از قاریان قرآن کشوری حاضر در نمایشگاه نیز، خاطر نشان کرد: فضای بزرگ و مناسبی را برای نمایشگاه هفدهم قرآن فراهم کرده‌اند اما بهتر بود این فضا را بسته به گروه های سنی تقسیم بندی می‌کردند.

وی گفت: اگر این تقسیم بندی صورت می‌گرفت، مخاطب و بازدید کننده راحت‌تر می‌توانست موقعیت بازدید و زمان خود را مدیریت کند و بهره بیشتری ببرد.

به گفته وی، امروز آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در آموزش‌های موثر قرآنی دارد. آموزش‌هایی که باعث شود دانش آموز بعد از ۱۲ سال تحصیل قرآن را بخوبی بخواند، بخش زیادی از مفاهیم را بداند و حتی بتواند بعد از این مدت تا حدودی خود نیز یک مربی قرآن باشد.

فولادگر اظهار کرد: دانش آموز ما امروز زبان عربی یا انگیسی را می‌خواند اما پس از تحصیل نمی‌تواند چند جمله را به عربی یا زبان انگلیسی صحبت کند و مجبور است به کلاس‌های خصوصی یا موسسه‌های آزاد مراجعه کند.

قاری برجسته قرآن استان اصفهان، تصریح کرد: کار برای قرآن باید از سنین پایه آغاز شود تا سازنده و اثربخش باشد چرا که بوده‌اند کسانی که در مدارس دارالقرآن تحصیل کرده‌اند و امروز علاوه بر قرائت قرآن سخنرانان خوبی هم شده‌اند.

فولادگر اضافه کرد: کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم دبستان بهترین دوره و بستر برای یادگیری معارف قرآن و اهل بیت است و در واقع این رده سنی، دوره طلایی یادگیری است.

وی درباره کار برای قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی هم، اظهار کرد: گاهی یک بسیجی یا طلبه در روستایی دورافتاده با کمترین امکانات، اما با اخلاص کارهای بزرگی می‌کند که خیلی از این موسسه‌ها در شهرها نمی‌توانند انجام دهند.

فولادگر پیشنهاد کرد: برای شهرها و شهرستان‌های کوچک دوره های تربیت مربی قرآن تدارک دیده شود تا همین مربی‌ها بتوانند روی گروه‌های سنی مختلف کار کنند و احیاگر خوانش و عامل قرآن باشند.

هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ روزهای پنجم تا دهم اردیبهشت‌، پذیرای مردم روزه‌دار، در محل نمایشگاه بین‌المللی، واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت اصفهان است.

گزارش از: محمود افشاری، خبرنگار خبرگزاری ایمنا

کد خبر 571792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.