ارائه مطالب و موضوعات ناب قرآنی با استفاده از روش‌های‌نوین و هنرمندانه

رییس کمیسون فرهنگی، هنری و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان بر ضرورت انتشار مطالب ناب قرآنی با روش‌های نوین مجازی و حضوری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک ابزار مؤثر برای توجه بیشتر به تفسیر، حفظ و تلاوت قرآن کریم ورود ویژه رسانه‌ها به این مباحث بنیادین و راهبردی است.

به گفته وی، امروز شاهدیم شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی مانند رادیو قرآن، تلاوت، معارف و ترتیل در کنار شبکه قرآن و معارف سیما توسط رسانه ملی راه‌اندازی شده و ۲۴ ساعته برای کتاب خدا و اهل بیت برنامه دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: علاوه بر رسانه ملی، ارائه مطالب و مباحث قرآنی و معنوی به روش‌های نوین و هنرمندانه بویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم می‌تواند به شکل خاصی در ترویج و بسط علوم و معارف قرآنی تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به این دست مباحث از سنین پایه و نونهالان، اضافه کرد: فراگیری قرآن و معارف اسلامی هر چه از سنین پایین‌تر آغاز شود، در سنین بالاتر بهره و نتیجه بهتر و ریشه‌ای‌تری هم به دست خواهد داد.

مهروی‌پور ادامه داد: امروز نابغه‌های قرآنی پرتعدادی داریم که حتی در برخی خانوارها دو یا سه نفر از فرزندان هفت ساله تا ۱۴ ساله حافظ کل کلام خدا هستند که همین نشان از توجه به این مسائل از سنین پایین‌تر دارد.

وی اظهار کرد: مطابق با تأکیدهای رهبر معظم انقلاب جامعه باید به گونه اصلاح و درست شود که در همه بخش‌ها مشکلی نداشته باشم بنابراین یکی از راه‌های ارتقا معنویت در جامعه و بویژه در حوزه فرهنگ، کار و اقدام در این بخش و دیگر بخش‌ها با رویکرد قرآنی است.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری شورای شهر اصفهان، یکی از موضوعاتی که اگر با کار کارشناسی و دقیق همراه شود، می‌تواند در توسعه معارف و علوم قرنی مؤثر باشد، راه‌اندازی دبیرخانه دائمی فعالیت‌های قرآنی است.

وی گفت: این دبیرخانه می‌تواند نقش پررنگی در پیشبرد اهداف میان مدت و بلند مدت در این بخش داشته باشد و بعنوان محور فعالیت‌های معارفی نقش ایفا کند.

هفدهمین نمایشگاه قرآن‌وعترت اصفهان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ روزهای پنجم‌تادهم اردیبهشت‌، پذیرای مردم روزه‌دار، در محل نمایشگاه بین‌المللی، واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت اصفهان است.

کد خبر 571748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.