فعالیت فرهنگسراهای کاشان در ماه مبارک رمضان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از فعالیت فرهنگسراهای کاشان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در ماه رمضان با هدف ارتقای دانش و فرهنگ شهروندی با اجرای برنامه‌های مختلف به فعالیت خود ادامه داده است.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در ماه رمضان با هدف ارتقای دانش و فرهنگ شهروندی با اجرای برنامه‌های مختلف به فعالیت خود ادامه داده است.

وی افزود: با توجه به تأثیر خودآگاهی بر زندگی فردی و اجتماعی، کارگاه‌های آموزشی فرهنگ‌سرای‌المهدی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، کارگاه محرمانه دخترانه با حضور کارشناس‌ارشد روان‌شناسی و مشاوره خانواده در این ایام اجرا شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: در دومین هفته برگزاری این کارگاه، به منظور شناخت نقاط قوت و ضعف و برقراری ارتباط با دیگران و تصمیم‌گیری، راه‌های افزایش مهارت‌های خودآگاهی، شناخت ایده‌آل‌ها، گذر زمان و تغییرات فیزیولوژی، شناخت احساسات سالم و ناسالم، تصمیم‌گیری، مهارت‌های اجتماعی و کنترل روابط برای دانش‌آموزان برگزار شد.

واحدیان اضافه کرد: خانه فرهنگ جوان تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، همزمان با ماه رمضان، اقدام به برگزاری برنامه شب‌های قرآنی کرده است.

وی ادامه داد: این برنامه در قالب ایستگاه نقاشی و رنگ‌آمیزی، داستان‌های قرآنی و مسابقه هر شب در یک مسجد و در یک محله از شهر با حضور زهرا محمدی‌اطهر و فائزه رمضان‌زاده از مربیان کودک، ویژه کودکان سه تا هشت سال در حال برگزاری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان هدف از اجرای شب‌های قرآنی را تشویق کودکان برای حضور در مساجد و شرکت در برنامه‌های دینی و مذهبی عنوان و تصریح کرد: در پایان هر برنامه، از سوی خانه فرهنگ جوان به کودکان حاضر در مساجد کتاب اهدا می‌شود. این برنامه به منظور ارتباط هرچه بیشتر فرهنگ‌سرا با شهروندان و شناسایی مشکلات و معضلات محله به اهتمام فرهنگ‌سرای‌مهر و با همکاری آستان مقدس امامزاده هادی فین اجرا شد.

واحدیان تاکید کرد: خانه فرهنگ جوان در راستای ترویج نشاط اجتماعی و انگیزه ورزشی در ماه رمضان اقدام به برگزاری برنامه ورزش و سلامتی در ماه خدا کرد تا زنان روزه‌دار در کنار سایر برنامه‌های معنوی از این برنامه نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی سازمان تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، گفت: در این برنامه که با همکاری مدیریت ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در حال برگزاری است، زنان علاوه بر قرائت قرآن و بهره‌مندی از تفسیر نهج‌البلاغه با مربی‌گری مرضیه خداوردیان به اجرای حرکات کششی و ورزشی پرداختند.

کد خبر 570214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.