چرا بی‌تفاوتی نخستین علامت آلزایمر است؟

تحقیقات جدید این فرضیه را مطرح می‌کند که انحطاط ناحیه‌ای از مغز به نام "هسته اکومبنس"(nucleus accumbens) که می‌تواند باعث بی‌تفاوتی و بی‌انگیزگی شود، اولین علامت روانپزشکی بیماری آلزایمر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، راه‌حل چینی‌ها برای جلوگیری از نابینایی، علائم کرونا در بین افراد واکسینه نشده، استفاده از ماسک‌های مصرف شده برای تقویت بتن، مارپیچی با بازوان پیچ در پیچ، بی‌تفاوتی اولین علامت آلزایمر، ساخت نیمه هادی‌ها از چوب، توسعه یک پوشش ضدیخ سازگار با محیط زیست، کشف نوع جدیدی از مرگ سلولی در روده مگس میوه و نحوه مصرف ویتامین، D10 خبر اولی است که در صدر اخبار پربازدید سرویس علم و فناوری ایمنا در در هفته‌ای که گذشت قرار گرفته است که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

راه‌حل چینی‌ها برای جلوگیری از نابینایی

محققان "دانشگاه ووهان" چین در یافته‌های اخیرشان از روشی جدید برای درمان بیماری‌های مختلف چشم خبر داده‌اند.

علائم کرونا در بین افراد واکسینه نشده

علائم کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده شامل سرفه، آبریزش بینی، خستگی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی و تب می‌شود.

استفاده از ماسک‌های مصرف شده برای تقویت بتن

ماسک‌های یکبار مصرف که در طول همه‌گیری کووید -۱۹ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند، اکنون به یک مشکل زیست‌محیطی تبدیل شده‌اند و به همین دلیل محققان ایده ترکیب ماسک‌های قدیمی با مخلوط سیمان برای ایجاد بتنی قوی‌تر و بادوام‌تر را مطرح کرده‌اند.

NGC5921 مارپیچی با بازوان پیچ‌درپیچ

NGC5921 کهکشانی مارپیچی با بازوان پیچ‌درپیچ و مارمانند است که در صورت فلکی مار در نیمکره شمالی آسمان قرار دارد و در فاصله ۸۰ میلیون سال نوری از زمین قرار گرفته است.

چرا بی‌تفاوتی اولین علامت آلزایمر است؟

ساخت نیمه هادی‌ها از چوب!

یک پیشرفت جدید، نیمه هادی‌های ساخته شده از چوب را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند و با یک روش کربن‌سازی به سلولز خواص الکتریکی می‌دهد و نانوساختارهای مفیدی ایجاد می‌کند

درمان سندرم خشکی چشم ناشی از ماسک زدن

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ماسک زدن، خطر ابتلاء به سندرم خشکی چشم را افزایش می‌دهد.

توسعه یک پوشش ضدیخ سازگار با محیط زیست

محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو در مطالعه جدیدشان موفق به توسعه یک روکش / پوشش سازگار با محیط زیست، مقاوم در برابر یخ زدگی و یخ گریز شده‌اند.

کشف نوع جدیدی از مرگ سلولی در روده مگس میوه

پژوهشگران ژاپنی در بررسی روی مگس‌های میوه توانستند نوع جدیدی از مرگ سلولی را در روده این موجودات کشف کنند.

نحوه مصرف ویتامین D

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مکمل ویتامین D باید همراه با ویتامین K مصرف شود.