۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
۱۹ آوریل؛ روز شعر و ذهن خلاق

ذهن باید خلاق باشد تا بتواند شاد و سالم زندگی کند؛ شعرا نمونه‌های بارز انسان‌های خلاق به‌شمار می‌روند که عواطف خود را به زیبایی تمام از طریق تولید واژه‌ها به هنر تبدیل می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ذهن‌های خلاق در تمام طول تاریخ بشریت، از طریق نوآوری‌ها زندگی انسان‌ها را متحول کرده‌اند و پیشرفت را برای آن‌ها به ارمغان آورده‌اند. شاعران از مهم‌ترین گروه‌های دارای ذهن‌های خلاق به حساب می‌آیند که از طریق شعر و هنر، ایده «ممکن بودن» همه چیز را به چالش کشیده و روشنایی را برای جامعه محل زندگی خود به ارمغان آورده‌اند.

روز شعر و ذهن خلاق که همه ساله در نوزدهم ماه آوریل برگزار می‌شود، نوعی تکریم و احترام برای افراد دارای ذهن خلاق و به ویژه شاعران محسوب می‌شود که زندگی بشریت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

بیشتر ما در همان سال‌های اولیه زندگی خود با شعر و هنر آشنا می‌شویم که این شعرها، اغلب با لالایی‌های کودکانه آغاز می‌شود تا به تدریج پیشرفته‌تر و سخت‌تر می‌شود؛ اما همواره جذابیت خود را حفظ می‌کند. از سوی دیگر، آشنایی با هنر نیز از همان دوران کودکی با نقاشی‌های موجود در کتاب‌های شعر و داستان آغاز می‌شود و کم کم به شکل دیگر هنرهای بصری انسان‌ها را به خود جذب می‌کند.

روز شعر و ذهن خلاق بهانه‌ای است برای این‌که انسان بعضی از شعرهای قدیمی مورد علاقه خود را یادآوری کند و به بازخوانی آن‌ها بپردازد. در این روز بزرگ، بسیاری از مردم نیز وسیله‌های نقاشی را از صندوق‌های قدیمی و کودکانه خود بیرون می‌آورند و به یاد آن دوران، از طبیعت و زیبایی‌های محیط نقاشی می‌کشند.

حتی کسانی که در تمام طول عمر خود دست به خلاقیت نزده و به شعر هم علاقه زیادی نشان نداده‌اند، در روز شعر و ذهن خلاق و به تقلید از دیگران به خلق هنر روی می‌آورند و به نقاشی کشیدن یا خواندن ابیاتی از شعرای معروف، مشغول می‌شوند.

مردم در سراسر دنیا به روش‌های مختلف، روز شعر و ذهن خلاق را جشن می‌گیرند؛ برخی از آن‌ها گرد هم می‌آیند و به خواندن شعرهای قدیمی می‌پردازند و بسیاری نیز به خواندن شعرهایی مشغول می‌شوند که خود قبلاً سروده‌اند.

روز شعر و ذهن خلاق، بهانه‌ای است برای این‌که افراد ذهن خود را از هر گونه فکر منفی آزاد کنند و به یادآوری زیبایی هنر و شعر بپردازند.

کد خبر 569568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.