بروکراسی زائد، مانع کارآفرینی است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: با توجه به بحران بیکاری در شهرستان لنجان چشم‌انداز مسئولان باید توسعه فرهنگ کارآفرینی و توجه به زیست بوم ملی اشتغال باشد تا شاهد کاهش آمار بیکاری در این شهرستان باشیم.

حمیدرضا محمدی فشارکی در حاشیه افتتاحیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا توسعه فرهنگ کارآفرینی را از ضروریات امروز جامعه دانست و اظهار کرد: ترویج این فرهنگ در شهرهای ایران از جمله فولادشهر، سبب ایجاد اشتغال، خلق ثروت، افزایش رفاه اجتماعی و رشد و توسعه اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی باید به مبحث کارآفرینی به عنوان سبک زندگی نگاه کرد، چراکه کارآفرین با ذهن خلاق خود نسبت به شرایط موجود با دیدگاه‌های متفاوت به دنبال ایجاد تغییرات و خلق فرصت‌های جدید است.

فرماندار لنجان ترویج فرهنگ کارآفرینی را راه برون‌رفت این شهرستان از معضل بیکاری دانست و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف باید از دوران کودکی آغاز شود.

وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی را باید از کانون خانواده‌ها آغاز کنیم تا کار و کارآفرینی به عنوان ارزش در وجود کودکان نهادینه شود و آنان به افرادی خلاق و ایده‌پرداز تبدیل شوند تا در دوران جوانی به عنوان یک کارآفرین و نه فارغ‌التحصیل، وارد جامعه شوند.

محمدی با بیان اینکه کارآفرینی از ابعاد مختلفی از جمله فرهنگ، خانواده، سیستم آموزشی و …تاثیر می‌پذیرد، عنوان کرد: برگزاری رویدادهایی مانند مسابقات ملی مهارت، نقش مؤثری در درک بهتر از ایده‌پردازی و کارآفرینی دارد و می‌تواند با جذب نسل جوان زمینه ترویج فرهنگ کارآفرینی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و به تبع آن گسترش رفاه اجتماعی نیازمند توجه ویژه به کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، وجود بروکراسی اداری یکی از چالش‌های مهم پیش روی کارآفرینی است و می‌تواند انگیزه‌های کارآفرینی را از بین ببرد، از این رو انتظار می‌رود مسئولان شهرستان لنجان در مسیر کاهش بروکراسی اداری گام بردارند تا شاهد حضور پررنگ کارآفرینان باشیم.

کد خبر 558814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.