عادت‌هایی که سلامت قلب را به خطر می‌اندازد

عادت‌هایی که سلامت قلب را به خطر می‌اندازد شامل نداشتن فعالیت بدنی، سیگار کشیدن، استرس و مصرف غذاهای ناسالم می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قلب مهمترین عضو بدن است و جز اندام‌های حیاتی بدن در نظر گرفته می‌شود. به نظر می‌رسد که انجام تمرینات ورزشی کاردیو، مصرف مواد غذایی کم کلسترول و ایجاد تغییرات در سبک زندگی به بهبود سلامت قلب کمک شایانی می‌کند. افراد باید از عادت‌هایی که سلامت قلب را به خطر اندازد دوری کنند؛ در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

نداشتن فعالیت بدنی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فعالیت بدنی به حفظ سلامت قلب کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین ضروری است که به طور منظم ورزش کنید. توصیه شده است که افراد از فعالیت‌هایی با شدت کم مانند پیاده روی به مدت ۲۰ دقیقه شروع کنند سپس مدت زمان و شدت ورزش را به مرور زمان افزایش دهند. ورزش کردن علاوه بر اینکه به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند، باعث کاهش کلسترول، کاهش فشار خون و وزن می‌شود.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن آسیب زیادی به اندام‌های بدن از جمله قلب و ریه‌ها وارد می‌کند، به طوری که یک سوم مرگ و میرهایی که به دلیل ضعیف شدن قلب رخ می‌دهد از سیگار کشیدن نشأت می‌گیرد. کربن مونوکسید عنصر اصلی سیگار است که باعث کاهش شمارش گلبول قرمز خون و افزایش کلسترول خون می‌شود؛ بنابراین توصیه شده است که افراد مصرف سیگار را کاهش دهند یا حتی آن را ترک کنند تا عملکرد قلب بهبود یابد.

استرس

استرس بیش از حد ناشی از کار، مشکلات خانوادگی یا هر دلیل دیگر می‌تواند به قلب فشار وارد کند و باعث افزایش سطح کلسترول خون شود. علاوه بر این، استرس زیاد ممکن است به شریان‌ها آسیب وارد کند و خطر بروز حملات قلبی را چندین برابر افزایش دهد. افراد به منظور مقابله با استرس معمولاً سیگار می‌کشند یا بیش از حد غذا می‌خورند، که این موارد آسیبی که به قلب وارد می‌شود را افزایش می‌دهد. بنابراین لازم است در صورت استرس داشتن ورزش کنید تا میزان ترشح هورمون‌ها در بدن تنظیم شود و عملکرد قلب بهبود پیدا کند. راه‌های مؤثر برای کاهش استرس شامل مدیتیشن، گوش دادن به موسیقی، وقت گذراندن با خانواده یا دوستان می‌شود.

مصرف غذاهای ناسالم

مصرف غذاهای ناسالم و فرآوری شده باعث افزایش فشار خون و سطح کلسترول خون می‌شود، در این صورت خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین توصیه شده است از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده کنید تا علاوه بر بهبود عملکرد قلب به کاهش وزن خود نیز کمک کنید.

کد خبر 546859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.