اولویت برنامه‌ریزی‌های حمل و نقل انسان‌محور باشد

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه بر لزوم توجه به انسان محور بودن مطالعات و پروژه‌های حمل و نقل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیلی در جلسه شورای معاونان و مدیران گفت: با توجه به منسوخ شدن سیاست‌های خودرو محور در دنیا و غالب شدن سیاست انسان محوری در مطالعات و پروژه‌های حمل و نقل بایستی به سمت اتخاذ روش‌های مهندسی حمل و نقل در جهت کاهش استفاده از خودروهای شخصی و افزایش کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد انگیزه برای مردم جهت استفاده از حمل و نقل عمومی راحت، جذاب و ایمن گام برداریم.

وی افزود: در موضوع حمل و نقل باید سه عنصر انسان، وسیله و راه را در کنار هم تعریف کنیم و چیزی که این سه عنصر را در کنار هم قرار داده و فعال و پویا می‌کند مدیریت حمل و نقل است که بایستی انسان محوری را در اولویت قرار دهد.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ضمن قدردانی از نگرش صحیح اعضای شورای اسلامی شهر، محترم و معاونت حمل و نقل به موضوع انسان محور بودن حمل و نقل و توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های اندازه‌گیری توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی در شهرها رشد حمل و نقل آن شهر و توجه به اولویت انسان در برنامه‌ریزی‌های شهری است.

اسماعیلی تصریح کرد: موضوع حمل و نقل بحثی بین بخشی است و تأثیر حمل و نقل در قیمت تمام شده کالاها چشمگیر است بطوری که در در کشورهای توسعه یافته رشد حمل و نقل بیشتر از رشد تولید ناخالص ملی است.

وی افزود: حمل و نقل عمومی به مثابه استخوان بندی اصلی فضای شهر است و در توسعه شهر تأثیر اساسی دارد و توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی باید به شکلی باشد که بتواند همه آحاد شهروندان اعم از برخوردار و کم برخوردار را جذب نماید و تمایل به استفاده از خودروهای شخصی توسط شهروندان کاهش یابد.

کد خبر 542785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.