آغاز فعالیت دوباره سیستم حمل و نقل عمومی با رعایت پروتکل های ابلاغی

شهردار تبریز گفت: فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی تبریز با در نظر گرفتن پروتکل های ابلاغ شده و رعایت مسائل بهداشتی از سر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر با اشاره به از سرگیری فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: موضوع شروع به کار دوباره ناوگان حمل و نقل عمومی از امروز مطرح شده و این موضوع در کمیته مبارزه با کرونا شهرستان تبریز تصمیم گیری شده است.

وی ادامه داد: وزارت کشور نیز آغاز به کار دوباره سیستم حمل و نقل عمومی را در بخش اتوبوس و مترو تصویب کرده است.

شهردار تبریز عنوان کرد: بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه چند روز قبل راه اندازی شده بود و بخش دولتی نیز در مسیر بی آر تی از امروز آغاز بکار کرده است.

وی در خصوص اغاز فعالیت قطار شهری تبریز، افزود: مترو تبریز نیز همزمان با آغاز فعالیت اتوبوسرانی، از امروز کار خود را از سر گرفته است.

ایرج شهین باهر با اشاره به چگونگی استفاده شهروندان از اتوبوس‌ها و مترو، گفت: نشانه گذاری‌هایی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در صندلی‌های مترو و ایستگاه‌های اتوبوس انجام داده ایم و در کنار آن بر اساس پروتکلی که ابلاغ شده، موضوع رعایت مسائل بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک که مسافر حتماً باید داشته باشد تا بتواند سوار بر مترو یا اتوبوس شود.

وی ادامه داد: براساس هماهنگی که با سازمان صمت داشته ایم، به قیمت دولتی ماسک تهیه کرده ایم که در مبادی ورودی مترو و ایستگاه‌های اتوبوس همراه با بلیت توزیع می‌شود و مسافران می‌توانند با داشتن ماسک، از این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

شهردار تبریز یادآور شد: هم اکنون تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر تبریز روزانه میانگین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه است و در کنار آن، خط یک مترو نیز که سال گذشته به اتمام رسید، فعال است و مردم می‌توانند از این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کد خبر 422976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.