پرداخت کرایه اتوبوس از طریق اسکن بارکد

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از تحول در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز خبر داد و گفت: در مقوله نوسازی اتوبوس ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که ۱۶ دستگاه آن در هفته‌های آتی وارد تبریز خواهد شد.

به گزارش ایمنا از تبریز، ایوب اسماعیلی در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با اعلام این خبر اظهار کرد: مذاکرات متعدد با فروشندگان، سرمایه‌گذاران و افرادی که توانایی سرمایه‌گذاری در حوزه نوسازی و فعالیت در اتوبوسرانی را دارند شروع شده و در ماه‌های آتی شهر تبریز شاهد تحول در نوسازی اتوبوس خواهد بود.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از ناوگان اتوبوسرانی بخصوص در بخش اتوبوس‌های بخش خصوصی به علت تحریم‌ها فرسوده شده و عمر بالای ۱۰ سال دارند که امیدواریم با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز و با جذب تسهیلات کم بهره ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی از دولت، نسبت به بازسازی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی اقدام و وارد چرخه خدمات‌رسانی کنیم.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی را اتوبوس‌های بخش خصوصی تشکیل می‌دهند که لازم است از این بخش حمایت‌های لازم در قالب ارائه خدمات و ایجاد تسهیلات برای دخل و خرج بهتر ارائه شود تا بتوانیم با توجه به نیازهای همشهریان خدماتی شایسته ارائه دهیم.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه برنامه‌های این شرکت را در سه حوزه نوسازی اتوبوس‌ها، بازسازی اتوبوس‌ها و توسعه کمی و کیفی فعالیت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکید شهردار محترم و شورای اسلامی شهر مبنی بر توسعه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی و طبق سیاست‌گذاری شورای ششم در رابطه با توسعه حمل و نقل عمومی درون‌شهری، لازم است تغییر نگرشی در برنامه‌ها و دیدگاه‌ها جهت ارائه خدمات بهر به شهروندان انجام شود.

اسماعیلی در ادامه ضمن قدردانی از کارکنان بخش خصوصی اتوبوسرانی به علت زحمات زیاد و سرمایه‌ای که در جهت خدمت به شهروندان استفاده می‌کنند، افزود: فعالیت این عزیزان بسیار با ارزش است و خواهش داریم که این بخش توسط شورا و شهرداری حمایت و تقویت شود تا از نظر کمی و کیفی شاهد افزایش رغبت فعالان این بخش و توسعه آن باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: اخیر بخشنامه‌هایی مبنی بر اختصاص سوخت بر اساس پیمایش خودرو ابلاغ گردیده و با اجرای برنامه‌های هوشمندسازی و نصب GPS در اتوبوس‌ها، تعداد اتوبوس‌های دارای این امکانات را از ۱۸۰ به ۳۸۰ دستگاه خواهیم رساند که با این اقدام، هم در اختصاص سوخت مشکل حل شود و هم نظارت و کنترل هوشمند گردد.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: در کنار پرداخت کرایه با استفاده از کارت بلیت، در هفته‌های آینده به طور آزمایشی امکان پرداخت کرایه از طریق QR کد موبایل و نیز امکان ردیابی اتوبوس‌ها در تلفن همراه شهروندان و برنامه‌ریزی سفر و انتخاب مد حمل و نقل نیز میسر خواهد شد.

کد خبر 542177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.