فعالیت بیش از ۴۰۰ اتوبوس با عمر بالای ۱۰ سال در تبریز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال آینده منوط به تولید اتوبوس در داخل و یا واردات اتوبوس است.

به گزارش ایمنا، فرخ جلالی اظهار کرد: با توجه به مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری، در بودجه سال آینده، در صورت تولید اتوبوس داخلی و یا امکان واردات اتوبوس، نسبت به نوسازی حداکثری ناوگان اتوبوسرانی تبریز اقدام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نبود امکان خرید اتوبوس نو در سال های گذشته و کمک نکردن دولت، در حال حاضر بیش از ۴۱۹ دستگاه اتوبوس با عمر بالای ۱۰ سال (۷۳ دستگاه دولتی و ۳۴۶ دستگاه بخش خصوصی) در اتوبوسرانی تبریز فعالیت می‌کنند که با اقداماتی همچون بازسازی، نگهداری و سرویس فنی مستمر و اخذ معاینه فنی در حال حاضر امکان سرویس دهی در خطوط را دارا می باشند   اما در بلند مدت بایستی با اتوبوس های نو جایگزین شوند در غیر اینصورت در ارائه خدمات به شهروندان عزیز با مشکل جدی روبه رو خواهیم شد.

جلالی با اشاره به خرید ۶۲ دستگاه مینی بوس در ماه های گذشته، افزود: این مینی بوس ها با برگزاری فراخوان، به تدریج در حال ورود به خطوط و فعالیت در مسیرهای پاره خطی و خطوطی که امکان تردد اتوبوس در آن ها با مشکل مواجه بوده و یا کم مسافر هستند، می باشند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به بارش های اخیر و سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: با وجود بارش شدید برف در روزهای گذشته و افزایش تقاضای سفر با ناوگان اتوبوسرانی،  راننده این شرکت در کنار اکیپ‌های فنی- تعمیرگاهی و نظارتی از ساعت ۵ صبح تا ساعت ۴ بامداد با وجود برف و یخبندان شدید، با تمامی توان در مسیرهای شهری و حومه به فعالیت مشغول و به شهروندان ارائه خدمات کردند.

وی با بیان اینکه کل ناوگان اتوبوسرانی تبریز به سیستم پرداخت کرایه با کارت بلیت الکترونیکی مجهز است، از شهروندان خواست ضمن پرداخت نکردن کرایه به صورت نقدی، کرایه سفر خود را صرفا با استفاده از کارت بلیت الکترونیکی پرداخت کنند و در صورت استفاده از کارت بلیت و خاموش بودن و یا کار نکردن دستگاه کارتخوان اتوبوس، ضمن استفاده از اتوبوس بدون پرداخت کرایه و به صورت رایگان، مراتب را با ذکر شماره اختصاصی اتوبوس به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۷۰۵۵۵ و یا شماره تلفن های ۳۲۶۶۳۹۱۶ و ۳۲۶۶۳۹۰۴ اعلام کنند.

کد خبر 407342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.