راهنما انتخاب تجهیزات بدن سازی

بدنسازی یا تناسب اندام, ورزشی است که شخص بدن ساز با انجام دادن تمرین‌های متنوع قدرتی و استقامتی روی عضلات خود, همراه با تغذیه مناسب و با استراحت کافی, صاحب بدنی حجیم, کات شده و قدرتمند می‌شود.

در حالت کلی در دنیای امروزی یکی از رشته‌های ورزشی بی نظیر و جذاب, بدنسازی و تناسب اندام است. زیبایی و تناسب اندام حاصل تلاش و تمرینات مستمر و حساب شده است و تناسب اندام یکی از با اهمیت ترین مزایای این ورزش بدنسازی است که باعث می‌شود بسیاری از جوانان, مردان و زنان جهت افزایش حجم عضله و مهم‌تر از آن چربی سوزی (کاهش وزن) با تمرینات ورزشی صاحب اندامی خوش فرم و زیبا شوند و جهت رسیدن به این هدف به کمک بدنسازی نیاز دارند. در ادامه مقاله راهنما انتخاب تجهیزات بدن سازی به بررسی مهمترین لوازم بدن سازی می‌پردازیم.

تردمیل

گران‌ترین روش برای دستیابی به چربی سوزی و کاهش وزن! یکی از محبوب‌ترین و البته شلوغ‌ترین دستگاه‌ها در باشگاه بدن‌سازی بدون شک تردمیل است. سهولت در استفاده، قابلیت برنامه‌ریزی، کنترل‌شده و ایمن تنها بخش کوچکی از مزایا این دستگاه هوازی قدرتمند است. تردمیل بر اساس قابلیت و برند در رنج قیمتی متفاوتی از فلان تا فلان قیمت در بازار موجود است که بنا به بودجه خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

دستگاه وزنه آزاد بدنسازی

در باشگاه‌های ورزشی به ویژه باشگاه‌های بدنسازی باید دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی وجود داشته باشد.دستگاه‌های وزنه آزاد بدنسازی از جمله اساسی‌ترین تجهیزات باشگاه بدنسازی است.

راهنما انتخاب تجهیزات بدن سازی

دستگاهی که هیچ قرقره متصل, کابل, پین و… در آن وجود ندارد و می‌تواند با فشار آوردن بر بخش خاصی از بدن, عضلات آن بخش را به صورت حرفه ای ورزیده کند و باعث افزایش حجم توده عضلانی آن قسمت شود. همچنین از فواید تمرین با دستگاه وزنه آزاد بدنسازی دامنه حرکتی آزاد, تنوع حرکات و بالا رفتن تعادل است. دستگاه وزنه آزاد شامل مدل‌های مختلفی است.

با ما همراه باشید تا از انواع مدل‌های دستگاه وزنه آزاد بدنسازی با کیفیت بی نظیر در مجموعه سالن ما دیدن فرمائید. با سالن ما شما را به ایده آل ترین خرید دستگاه وزنه آزاد بدنسازی می‌رسانیم.

راهنما انتخاب تجهیزات بدن سازی

میز و نیمکت و خرک بدنسازی

در هر باشگاه بدنسازی رایج‌ترین و پرطرفدارترین بخش آن میز و نیمکت بدنسازی است. که سه نوع نیمکت دارد: شیب دار, شیب تعادل, صاف و از معروف ترین میزها, میز حرکت لاری و میزهای پرس هستند. میز و نیمکت بدنسازی محلی جهت استفاده از حرکت‌های وابسته به هالتر و دمبل است. باید بدانید که خرید میز و نیمکت و خرک بدنسازی امکان استفاده از وزنه‌های آزاد به طور استاندارد وجود خواهد یافت. بسیاری از افرادی که به انجام کامل حرکات بدنسازی در خانه علاقه مند هستند دو گزینه پیش رو دارند: گزینه اول خرید دستگاه بدنسازی چند منظوره خانگی است که کمی گران‌تر است و گزینه دوم خرید میز و نیمکت بدنسازی یا خرید میز پرس چند کاره است که از نظر هزینه اقتصادی‌تر و کاربردی است.

اگر اهل ورزش هستید و علاقه‌مندید در منزل به ورزش بدنسازی با هزینه کم بپردازید و یا می‌خواهید یک سالن بدنسازی مجهز داشته باشید نیاز به تجهیزات و متعلقات بدنسازی به ویژه نیمکت و میز چند کاره دارید.

دوچرخه ثابت

یار خوش قیمت هوازی! انتخاب شماره ۲ تجهیزات هوازی یا بهتر بگوییم رفیق شفیق تردمیل که هرگاه صف استفاده از آن طولانی می‌شود به انتخاب نخست ورزشکاران تبدیل می‌شود. با هزینه در حدود ۲ میلیون تومان می‌توان یک دوچرخه ثابت خانگی را خریداری کنید و اگر به دنبال دوچرخه ثابت حرفه‌ای باشگاهی باشید می‌توانید با ۸ میلیون تومان یک دوچرخه اسپنینگ را انتخاب کنید. از مزایا دوچرخه ثابت در مقایسه با تردمیل می‌توان به قیمت مناسب، سهولت در استفاده و اشغال فضای کمتر نسبت به تردمیل اشاره کرد.

طناب ورزشی

به‌صرفه‌ترین و همراه‌ترین یار هوازی در هر زمان و مکانی! طناب ورزشی از مقرون به صرفه‌ترین لوازم هوازی برای حفظ تناسب‌اندام و آمادگی جسمانی بشمار می‌رود. ابعاد کوچک و قابل‌حمل بودن این وسیله باعث شده تا در هر فضایی اعم از منزل، محیط باز، سالن‌های ورزشی بدون دردسر قابل‌استفاده باشد. جالب است بدانید یک شخص ۱۵۰ پوندی با ۳۰ دقیقه طناب زدن چیزی در حدود ۴۰۰ کالری می‌سوزاند که این مقدار برای یک ساعت تمرین طناب زدن به ۱۰۰۰ کالری می‌رسد که در مقایسه با همین زمان برای پیاده‌روی ۳۰۰ کالری، شنا ۵۵۰ کالری، دویدن در هوای آزاد یا تردمیل ۷۰۰ کالری است که عدد قابل‌توجهی است.

دمبل

اولین انتخاب برای تجهیز باشگاه بدن‌سازی خانگی با اختلاف در صدر لیست. اگر تجهیزات ورزشی را ازنظر تنوع حرکتی باهم مقایسه کنیم بدون شک دمبل در صدر این لیست قرار خواهد گرفت. دمبل‌ها تنوع بسیاری دارند که این تنوع از جنس گرفته تا شکل و فرم باعث شده در رنج قیمتی برحسب هر کیلوگرم از فلان تا فلان به فروش برسد. هر یک از دمبل‌ها با توجه به شکل ظاهری کاربردهای ویژه‌ای دارند که در صفحه رسمی تمرینات خانگی به مزایا و معایب هر یک به‌طور کامل اشاره کرده‌ایم.

انتخاب سریع: دمبل بدن‌سازی شش‌ضلعی ۷.۵ کیلوگرمی

طراحی شش‌ضلعی دمبل با دستگیره آج‌دار ارگونومیک حالت پایدارتر را ایجاد می‌کند و به دلیل وزن ثابت احتمال شل شدن مهره در جریان اجرای حرکت به صفر می‌رسد. روکش لاستیکی باقابلیت محافظت از دمبل در برابر محیط بلعکس به‌صورت هم‌زمان از ویژگی این محصول به شمار می‌رود.

هالتر

با یک میله ساده و چند صفحه وزنه می‌توان به دنیایی از حرکات تمرینی وارد شوید. برخی از این حرکات تمرینی قادرند عضلاتی را به کار بگیرند که تجهیزات دیگر توانایی‌اش را ندارند. میله هالتر هم بنا بر جنس، قطر، نوع آج و آلیاژ به دسته‌بندی مختلفی تقسیم می‌شوند که باید با توجه به نیاز ورزشکار و رشته ورزشی انتخاب شود.

راهنمای سریع: میله هالتر مدل S۱۵۰ استیل سایز ۱۵۰ سانتی‌متر

میله هالتر مدل s۱۵۰ با قطر ۲.۵ سانت، طول ۱۵۰ سانتی‌متر و وزن ۶ کیلوگرم قابلیت اجرای حرکات مختلفی در حالت دست‌باز و دست جمع را بدون برهم خوردن تعادل مهیا می‌سازد. این هالتر با وزن کم مناسب انجام حرکات تمرینی در خانه است و از مقاومت بالا در اجرای حرکات سنگین با مقادیر بالای وزنه برخوردار نبوده و به‌راحتی فرم خود را ازدست‌داده و خم می‌شود. نقطه قوت این نوع هالتر استفاده از صفحه وزنه یکسان با نوع دمبل آن می‌باشد به‌طوری‌که با خرید صفحه هالتر از خرید وزنه برای دمبل بی‌نیاز می‌شوید.

کد خبر 511082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.