روش های تبریک تولد رسمی به دوستان و همکاران

تبریک تولد یکی از بهانه‌های خوب و منطقی برای بهتر کردن هر چه بیشتر روابط رسمی با همکاران و اساتید است.

بسیاری از ما به عنوان یک کارمند، دانشجو یا کارفرمایی که با افراد زیادی در تماس است در طول روز، بیشتر اوقات خود را نه در محیط خانه بلکه در محیط کار و دانشگاه می‌گذرانیم و بی شک در این مدت بیش از آن که با عزیزان و دوستان صمیمی خود در ارتباط باشیم با همکاران، رئیس، همکلاسی‌ها و اساتید دانشگاه تعامل داریم.

این افراد کسانی هستند که شاید صمیمیت چندانی با آن‌ها نداشته باشیم اما کنارشان بودن، خواه نا خواه بسیاری از خاطرات زندگی ما را می‌سازد و به موقعیت‌های زندگی مان سمت و سو می بخشد.

به عنوان مثال اگر در محل کارتان تنها یک نفر باشد که بخواهید رابطه خوبی با او داشته باشید بی شک رئیس تان است! اگر یک نفر باشد که بتوانید در کنارش محیط دوستانه و سرگرم کننده ای ایجاد کنید همکارتان است و بی تردید تعامل مثبت و روابط درست با همکلاسی‌ها و اساتید به پیشرفت در تحصیلات و موفقیت‌های بعدی در زندگی کمک زیادی خواهد کرد.

تبریک تولد یکی از بهانه‌های خوب و منطقی برای بهتر کردن هر چه بیشتر روابط رسمی با همکاران و اساتید است و متن تبریک تولد رسمی اولین موردی است که معمولاً برای این منظور به ذهن می‌رسد که البته حرکت ساده، زیبا و کم هزینه‌ای می‌باشد!

با این وجود برای کارفرمایی که همواره برای بهتر شدن و پیشرفت در کار شما را تشویق و راهنمایی می‌کند، همکار خوبی که همیشه در حل مشکلات پیش آمده در محیط کار کنارتان ایستاده یا همکلاسی‌ها و اساتید فوق العاده ای که در زمینه تحصیل و آموزش کمک زیادی به شما کرده اند … شاید بهتر باشد به اقدامی بیش از یک متن ساده تبریک تولد فکر کرد!

استفاده از ایده‌های جالب‌تر و خلاقانه تر برای این منظور، علاوه بر یک دنیا حس خوب و قدردانی، می‌تواند در تقویت روابط کاری و تحصیلی نیز تأثیر بسزایی داشته باشد. حضور برخی افراد در زندگی حرفه ای ما نعمت بزرگی است و چه چیزی بهتر از آن که یک سورپرایز غافلگیر کننده برای تولد آن‌ها تدارک ببینیم!

توصیه می‌شود قبل از هر گونه اقدام، ابتدا تا حدی از علایق فرد مورد نظر آگاه شوید. برای این منظور می‌توانید از افرادی که با او صمیمی تر هستند یا در صورت ارتباط خانوادگی از یکی از اعضای خانواده اش کمک بگیرید.

برخی ایده‌های جالب و غافلگیر کننده عبارتند از:

۱. با کمک همکاران یا همکلاسی‌ها یک جشن تولد در محیط کار یا دانشگاه برگزار کنید. برای این کار می‌توانید با توجه به علایق فردی شخص مورد نظر تزئینات خاصی انجام داده و یک بنر "تولدت مبارک" نصب کنید. اگر جو حاکم بر محیط کار اجازه می‌دهد از بادکنک و روبان نیز برای مراسم کوچک خودتان بهره ببرید.

بهتر است امور مربوط به تزئینات را در مکان مناسب و در پایان ساعت کاری روز قبل از تولد انجام دهید تا ابتدای روز بعد بتوانید فرد مورد نظر را غافلگیر کنید.

اگر جشن تولد رئیس است در صورت امکان پا را فراتر گذاشته و از خانواده او دعوت کنید تا در جشن حضور داشته باشند، دقت داشته باشید حتماً به آن‌ها تاکید کنید که یک مراسم سورپرایز کننده است!

۲. خواه به دنبال برگزاری یک جشن عالی باشید یا خیر، تهیه یک کیک تولد ویژه شیوه بسیار خوبی برای تبریک گفتن رسمی به همکاران و همکلاسی‌ها، کارفرما و اساتید دانشگاه می‌باشد. هیچ تبریک تولدی بدون کیک کامل نمی‌شود.

بهتر است از یک پیام جالب، روحیه بخش یا خنده دار روی کیک استفاده کنید یا سفارش دهید عکس مرتبط با علایق یا حرفه فرد روی کیک چاپ شود.

۳. ایده جالب دیگر دعوت کردن شخص مورد نظر به همراه سایر همکاران به رستوران برای صرف ناهار می‌باشد. چه بهتر که رستوران مورد علاقه اش باشد و غذای مورد علاقه اش سرو شود. می‌توانید از بقیه همراهان نیز بخواهید تا هدایای خود را در لحظه مناسب پیشکش کنند.

۴. به او هدیه بدهید. کادوی شما با توجه به جنسیت می‌تواند متفاوت خواهد بود اما به طور کلی هدایای زیر مناسب خواهند بود:

  • ساعت مچی
  • ست اداری مردانه یا زنانه شامل وسایل عمومی مورد نیاز از جمله کیف پول، جا کارتی، جا سوئیچی، خودنویس، سر رسید و کیف آن
  • کتب نفیس مانند شاهنامه یا بوستان و گلستان سعدی
  • گیاهان زینتی
  • هدایای مرتبط با علایق شخصی مانند دوربین عکاسی یا ابزار نقاشی حرفه ای

۵. هدایای آماده برای مناسبت‌های رسمی قابل توجه هستند اما اگر به دنبال ایده‌های خلاقانه تر و خاص تر هستید می‌توانید هدیه خود را کمی شخصی سازی کنید.

به عنوان مثال خوراکی‌های مورد علاقه او را داخل ظروف خاص بسته بندی کرده و به همراه کارت تبریک تولد به او تقدیم کنید یا مجسمه مینیاتوری از ورزش، ابر قهرمان یا فرد مشهور مورد علاقه اش تهیه کرده و به عنوان کادو به او بدهید.

قاب کردن عکس گروهی و خاطره انگیز نیز ایده جالبی است، همچنین می‌توانید یک دفترچه زیبا تهیه کرده و از هر یک از همکاران بخواهید نکته یا متنی داخل آن نوشته و به شخص مورد نظر پیشکش کنید یا کلیپ تماشایی از پیام‌های تبریک تولد و آرزوهای خوب خود و همکاران درست کنید.

۶. اگر به سبک‌های کلاسیک علاقه دارید شاید ارسال نامه ایده خوبی باشد. البته منظور ما نامه مجازی، ایمیل تبریک در شبکه‌های اجتماعی نمی‌باشد بلکه نامه‌ای که پستچی به سبک گذشته‌های نه چندان دور به درب منزل شخص مورد نظر برساند. این شیوه یکی از غافلگیر کننده ترین روش‌های تبریک تولد است.

کد خبر 488002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.