مدیریت ساده‌تر تماس‌ها به کمک نرم افزارهای پیشرفته ویپ (VOIP)

معرفی نرم افزارهای پیشرفته ویپ که در مدیریت مرکز تماس به شما کمک می‌کنند. این نرم افزارها شامل فکس سرور، اتوماسیون سازی و سامانه تماسگیر خودکار می‌باشند.

معرفی نرم افزارهای پیشرفته ویپ (VOIP)

استفاده از ویپ در حال فراگیر شدن است و بسیاری از کسب و کارها اهمیت این سامانه را به خوبی درک کرده‌اند اما استفاده از خدمات ویپ در ایران با مشکلات و معضلات خاص خود همراه می‌باشد. یکی از این مشکلات عدم دسترسی به نرم افزارهای پیشرفته ویپ می‌باشد. اگر نمی‌دانید، ویپ چیست؟ چه کاربردهایی دارد و نرم افزارهای پیشرفته ویپ را از کجا می‌توان تهیه کرد، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم

VOIP چیست؟

VOIP مرکز تلفن و سانترال بسیار پیشرفته است که برای برقرای ارتباط بین دو نقطه A و B که اصطلاحاً به آن سوییچینگ گفته می‌شود، به جای استفاده از ترانزیستور و ماژول‌های سخت افزاری از نرم افزارها کمک می‌گیرد. در واقع در حالت آنالوگ اگر بخواهید روی میز کار خود ۵۰ تلفن داشته باشید، باید یک کابین بزرگ به سانترال خود اختصاص دهید تا بتوانید آن را مدیریت کنید. اما با استفاده از voip به جای استفاده از خطوط تلفن و سیم‌کشی‌های معمول از بستر شبکه داخلی برای برقراری ارتباط استفاده می‌شود. در واقع برقراری تماس‌های صوتی در داخل شبکه بوده و برای برقراری ارتباط با افراد یا مراکزی که در شبکه داخلی قرار نمی‌گیرند از سایر درگاه‌های ارتباطی استفاده می‌شود. این درگاه‌های ارتباطی شامل: فیبر نوری، سیستم رادیویی، mpls مخابرات و اینترنت می‌باشد.

ویپ را می‌توان با چهار ویژگی از سیستم‌های تلفن سیمی جدا کرد: ۱- عدم نیاز به سیم کشی‌های مجدد و یکپارچه سازی با شبکه داخلی ۲- به دستگاه‌های سنتی تلفن نیازی ندارد ۳- به حداقل میزان سخت افزار نیاز دارد ۴- امکان مدیریت تماس‌ها به صورت دورکاری.

مزایای استفاده از voip

استفاده از شبکه داخلی برای برقراری تماس می‌تواند مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. اولین مزیت آن کاهش هزینه‌های تماس می‌باشد. در این روش اولاً به تجهیزات سنتی تلفن نیاز نخواهید داشت، ثانیاً هزینه‌های استفاده از شبکه داخلی برای برقراری تماس از سایر روش‌ها به مراتب پایین‌تر است. مزیت بعدی ویپ این است که امکان دورکاری را برای افراد امکان پذیر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که در منزل به تماس‌های ورودی و خروجی دسترسی داشته باشید و آن‌ها را مدیریت کنید. مزیت دیگر قابلیت توسعه آن می‌باشد. قابلیت توسعه از دو جهت قابل بررسی است: ۱- به مرور زمان ممکن است کسب و کار شما گسترده‌تر شود در نتیجه لازم است به همین میزان هم مرکز تماس خود را گسترش دهید. ۲- برخی از نرم افزارهای پیشرفته ویپ وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که خدمات خاصی را به مرکز تماس خود اضافه کنید. در نتیجه برای هر نیاز شما نرم افزاری تولید شده است. برای مثال ممکن است به فکس سرور نیاز پیدا کنید یا بخواهید برخی از تماس‌های خود را خودکار کنید. در این موارد ویپ شما را تنها نخواهد گذاشت. مزیت دیگر ویپ، کیفیت بالای تماس‌های آن می‌باشد. همچنین این راهکار معمولاً امنیت بیشتری را به همراه دارد.

انواع نرم افزاهای مورد استفاده در ویپ

دو نوع نرم افزار برای مدیرت ویپ وجود دارد:

۱- نرم افزار پایه

استفاده از ویپ نیازمند یک نرم افزار پایه است که به عنوان سیستم عامل هم شناخته می‌شود. به کمک نرم افزارهای پایه می‌توانید تماس‌های خود را مدیریت کنید. نرم افزارهای پایه معمولاً می‌توانند نیازهای اولیه مانند دریافت و ارسال تماس را برای شما فراهم کنند. این نرم افزارها معمولاً در زمان راه اندازی سامانه ویپ در اختیار شما قرار می‌گیرند. موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نرم افزارهای پایه ویپ معادل نرم افزارهای پیشرفته سیستم آنالوگ می‌باشند و امکانات پیشرفته سیستم آنالوگ به صورت پیشفرض در voip وجود دارد. از امکانات نرم افزارهای پایه voip می‌توان به ایجاد داخلی روی سیستم ویپ به صورت نامحدود، قابلیت ایجاد صف انتظار نامحدود، چند زبانه بودن، قابلیت ضبط مکالمات، پنل گزارش گیری حرفه‌ای، قابلیت برنامه ریزی از طریق پنل تحت وب و IWR درختی پیشرفته اشاره کرد.

۲- نرم افزارهای پیشرفته ویپ

نرم افزارهای پایه ویپ به صورتی هستند که تمامی امکانات مورد نیاز یک شرکت را در خود جای نداده اند. به همین منظور لازم است که با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته ویپ این امکانات را به سیستم خودتان اضافه کنید. برخی از امکاناتی که توسط این نرم افزارها به سیستم شما افزوده می‌شود، لزوماً به برقرای تماس مرتبط نمی‌باشد و ممکن است شامل ارسال فکس یا ارسال پیامک باشد. این نرم افزارها معمولاً جدا از سامانه voip توسعه پیدا می‌کنند و معمولاً برای استفاده در سامانه voip از طریق API با نرم افزارهای مدیریتی مانند crm یکپارچه می‌شوند.

مدیریت ساده‌تر تماس‌ها به کمک نرم افزارهای پیشرفته ویپ (VOIP)

معرفی نرم افزارهای پیشرفته ویپ

تعداد نرم افزارهای پیشرفته ویپ بسیار زیاد است و هر شرکت تولید کننده این نرم افزارها مجموعه منحصر به فردی از آن‌ها را در اختیار داشته و می‌توانند بر اساس نیازهای مخاطبین خود، امکانات بیشتری را به سامانه ویپ خود اضافه کنند. مهم‌ترین نرم افزارهای پیشرفته ویپ به صورت زیر هستند:

۱- سامانه فکس سرور ویپ

سامانه فکس سرور ویپ یک سامانه اختصاصی برای کنترل و مدیریت فکس‌های ارسالی و دریافتی در درون و بیرون از سازمان می‌باشد. سامانه فکس سرور VOIP یک سامانه تحت وب بوده و قابلیت اتصال به انواع مراکز تماس از جمله مراکز تلفن استریسک، پاناسونیک، سیسکو و غیره را دارا می‌باشد. به کمک سامانه فکس سرور ویپ حتی از مراکز تماس آنالوگ هم برای ارسال و دریافت فکس می‌توانید بهره ببرید.

۲- سامانه اتوماسیون سازی

یکی از مهم‌ترین نرم افزارهای پیشرفته ویپ، نرم افزار اتوماسیون سازی است که به شما کمک می‌کند، بسیاری از فرایندهای کاری خود را به صورت اتوماتیک انجام دهید. این سامانه معمولاً تعداد زیادی ویژگی و امکانات دارد و می‌توانید به راحتی از آن برای خودکار کردن فرایندها استفاده کنید. برای مثال به کمک این نرم افزا می‌توانید مدیریت و احراز کاربران خود را انجام دهید یا به کاربران خود اجازه بدهید در هر مرحله کالای خریداری شده خود را پیگیری کنند.

۳- نرم افزار تماسگیر خودکار

یکی دیگر از نرم افزارهای پیشرفته voip سامانه تماسگیر خودکار است که با استفاده از آن می‌توانید یک پیام صوتی واحد را به صورت انبوه برای مشتریان خود ارسال کنید. این نرم افزار هم به راحتی با نرم افزار مدیریتی سطح بالاتر یکپارچه شده و می‌توانید از طریق آن به راحتی بخش تبلیغات خود را بهبود ببخشید.

مدیریت ساده‌تر تماس‌ها به کمک نرم افزارهای پیشرفته ویپ (VOIP)

مرکز تلکام ایران، مرجع راهکارهای voip

مرکز تلکام ایران با داشتن سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید انواع افزارهای پیشرفته ویپ آماده است تا خدمات خود را به شما کاربران گرامی عرضه کند. با استفاده از این نرم افزارهای پیشرفته به راحتی می‌توانید بسیاری از فرایندهای کاری خود را به صورت اتوماتیک در آورید. تمامی نرم افزارهای تولید شده در مرکز تلکام ایران قابلیت اتصال به یک crm از طریق ApI را دارند. در نتیجه به راحتی می‌توانید این دو را با هم هماهنگ و یکپارچه کرده و با خیال راحت بسیاری از فرایندهای کاری خود را مدیریت کنید.

کد خبر 483160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.