سالمندان پرتحرک سالم‌تر هستند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد فعالیت فیزیکی بیشتر باعث بهبود سلامت روحی و جسمی افراد مسن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر فعالیت فیزیکی و کاهش مدت نشستن بر بهبود سلامت روحی و جسمی افراد مسن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها داده‌های سلامت ۷۸ هزار فرد مسن با میانگین سنی ۷۸ سال را ارزیابی کردند. شرکت کنندگان این مطالعه شامل افرادی می‌شدند که به سرطان مبتلا نبودند و یا ۱۰ سال از زمان تشخیص سرطان آن‌ها گذشته بود.

این افراد اطلاعاتی در مورد مدت زمان نشستن در طول روز، فعالیت‌های فیزیکی هوازی و سلامت روحی و جسمی خود در اختیار پژوهشگران قرار دادند. محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که بدون در نظر گرفتن سابقه سرطان افراد، تفاوت معناداری بین میزان سلامت روحی و جسمی افرادی با کمترین و بیشترین میزان تحرک وجود دارد. شرکت کنندگان این مطالعه که تحرک بیشتری داشتند و زمان کمتری در طول روز در حالت نشسته قرار داشتند از سلامت روحی و جسمی بهتری برخوردار بودند.

بر اساس نتایج به دست آمده، مردان و زنان مسن مبتلا به سرطان یا سالم باید به منظور بهبود سلامت روحی و جسمی خود در طول روز فعالیت فیزیکی منظم داشته باشند و مدت زمان نشستن خود را کاهش دهند. بزرگسالان باید در طول هفته ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط یا ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی شدید داشته باشند و مدت زمان انجام فعالیت‌هایی مانند کار کردن با لپ تاپ یا گوشی موبایل که نیاز به نشستن دارد را تا حد ممکن کاهش دهند. یک پیاده‌روی ساده یا هر فعالیت فیزیکی که افراد از آن لذت می‌برند می‌تواند به بهبود سلامت روح و جسم آن‌ها کمک زیادی کند.

نتایج این مطالعه در مجله CANCER منتشر شده است.

کد خبر 450959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.