هادی نوروزی کاپیتان فقید تیم پرسپولیس + بیوگرافی و علت درگذشت

هادی نوروزی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و کاپیتان باشگاه پرسپولیس تهران در ۱ تیر ۱۳۶۴ در بابل متولد شد.

به گزارش ایمنا هادی نوروزی بازیکن فوتبال اهل ایران و کاپیتان باشگاه پرسپولیس تهران بود که با پیراهن شماره ۲۴ در میدان حضور داشت و در جوانی درگذشت.

بیوگرافی هادی نوروزی

هادی نوروزی پوری در تاریخ ۱ تیر ۱۳۶۴ در بابل به دنیا آمد. او نخست به کشتی روی آورد اما بعد از آن به فوتبال علاقه‌مند شد و به‌طور حرفه‌ای این رشته را آغاز کرد.

هادی نوروزی

دوران باشگاهی هادی نوروزی

هادی نوروزی در فصل ۸۵–۸۶ به پرسپولیس پیوست، اما حتی یک‌بار هم بازی نکرد و بعد از یک فصل نیمکت نشینی در تیم بزرگ پایتخت، به داماش ایرانیان پیوست و در ۲۲ بازی ۱۰ گل به ثمر رساند. پس از درخشش در لیگ آزادگان، به پرسپولیس بازگشت و در اولین فصل حضور مجددش در پرسپولیس، بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رفت و کم‌کم به یکی از بازیکنان ثابت تیمش تبدیل شد و در بیشتر بازهای آسیایی، یکی از ۱۱ بازیکن اصلی پرسپولیس بود. فصل ۸۸–۸۹ را با درخشش آغاز کرد و در اولین بازی فصل مقابل مس کرمان دو گل به ثمر رساند. در دربی ۶۸ نیز توانست گل تساوی پرسپولیس را به ثمر برساند. وی در این فصل بازهای زیادی برای پرسپولیس در پست‌های هافبک-مهاجم راست و مهاجم نوک انجام داد که منجر به دعوتش به تیم ملی توسط افشین قطبی شد.

هادی نوروزی

باشگاه پرسپولیس برای جذب محسن مسلمان هافبک وقت ذوب آهن، هادی نوروزی به علاوه یک بازیکن دیگر و همچنین مبلغ قابل توجهی پول را به باشگاه ذوب آهن پیشنهاد داد. با اینکه باشگاه ذوب آهن با این انتقال مخالفت کرد اما به گفته نزدیکان هادی نوروزی وی از اینکه شأن وی پایین آورده شده و به او بی‌احترامی شده از پرسپولیس جدا شد اما بعدتر به پرسپولیس بازگشت. وی در نیم فصل دوم ۹۳-۱۳۹۲ به صورت قرضی به باشگاه فوتبال نفت تهران پیوست.

هادی هفت سال در باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران بازی کرد و در سال آخر حضور در این تیم، توانست کاپیتان اصلی پرسپولیس شود اما نتوانست تعداد گل‌های خود را برای پرسپولیس به عدد ۲۴ برساند. او سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های پرسپولیس، قائم‌شهر، پاسارگاد، فجر سپاه تهران، داماش ایرانیان و نفت تهران را داشت.

هادی نوروزی

نوروزی در تیرماه سال ۱۳۹۴ قرارداد خود را با پرسپولیس به مدت دو سال دیگر تمدید کرد. وی در بازی پرسپولیس مقابل پدیده در فصل ۱۳۹۴–۱۳۹۵ گل دوم تیمش و زیباترین گل فصل پرسپولیس را وارد دروازهٔ پدیده کرد و در برنامه ۹۰ به عنوان بهترین گل سال ۱۳۹۴ انتخاب شد.

هادی نوروزی در تیم ملی

هادی نوروزی اولین بازی ملی خود را در مقابل بوسنی در سال ۱۳۸۸ انجام داد. هادی نوروزی ۹ بازی ملی در کارنامه داشت که در به ثمر رساندن گل موفق نبود.

هادی نوروزی

همسر هادی نوروزی

هادی نوروزی با معصومه ابراهیم‌پور ازدواج کرده بود. معصومه ابراهیم پور متولد ۱۳۶۸ است و در ۱۷ سالگی با هادی نوروزی ازدواج کرد.

فرزندان هادی نوروزی

هادی نوروزی و معصومه ابراهیم پور دارای دو ۲ فرزند به نام‌های هانی و هانا هستند.

هادی نوروزی

پسر هادی نوروزی

هانی نوروزی متولد ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۸۶، پسر کاپیتان فقید تیم پرسپولیس است، هانی درزمان فوت پدرش هشت سال داشت و پس از فوت پدر فوتبالیست خود بارها روی نیمکت تیم پرسپولیس نشست تا یاد و خاطره پدرش گرامی داشته شود، در جشن قهرمانی سال ۹۶ این تیم، برای همراهی بازیکنان تیم در لحظه گرفتن کاپ قهرمانی فراموش شد و همین واکنش‌های متفاوتی را از سوی مردم و رسانه‌ها در پی داشت.

هادی نوروزی

هانی نوروزی که جشن قهرمانی سال ۹۶ را با چشمانی اشک بار ترک کرد، یک سال بعد برای جشن قهرمانی تیم پرسپولیس دعوت شد تا شاید جبران بی‌توجهی دفعه قبل بشود.

هادی نوروزی

درگذشت هادی نوروزی

هادی نوروزی در بامداد روز پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ بر اثر ایست قلبی فوت کرد. نوروزی که تنها ۳۰ سال داشت در خواب سکته کرده و انتقال او به بیمارستان هم نتیجه‌ای در پی نداشته است.

هادی نوروزی

به گفته همراهان نوروزی، او ساعت ۴ صبح ۹ مهر بر اثر حمله قلبی در خانه به کما رفت و درگذشت.

تشیع جنازه هادی نوروزی

تشیع جنازه هادی نوروزی در روز جمعه ۱۰ ماه مهر با حضوری ۳۵ هزار نفری از هواداران وی در ورزشگاه آزادی برگزار شد و پیکر وی را به محل تولدش یعنی روستای کپورچال انتقال دادند و در آنجا به خاک سپرده شد.

هادی نوروزی

علت مرگ هادی نوروزی

علت مرگ هادی نوروزی، مرگ ناگهانی در اثر عوارض قلبی که به صورت نادر در ورزشکاران حرفه‌ای دیده می‌شود، تعیین شد.

هادی نوروزی

مقبره هادی نوروزی

در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ از مقبره هادی نوروزی با حضور جمعی از مسئولین و بازیکنان تیم پرسپولیس و خانواده آن مرحوم در روستای کپورچال بابل در استان مازندران رونمایی شد.

هادی نوروزی

شعار نوروزی روحت شاد

پس از گذشت چند سال هواداران پرسپولیس درست بر سر دقیقه ۲۴ بازی اقدام به تشویق‌های منظم (نوروزی روحت شاد) می‌کنند و با این کار ادای دین خود را به کاپیتان ابدی خود انجام می‌دهند.

هادی نوروزی

یادمان هادی نوروزی

باشگاه پرسپولیس پس از درگذشت هادی نوروزی شماره ۲۴ را بایگانی کرد و تا ۴۰ روز بعد از درگذشت تیم پرسپولیس پیراهن مشکی پوشید.

هادی نوروزی

افتخارات هادی نوروزی

افتخارات لیگ برتر ایران

  • (جام خلیج فارس) نایب قهرمانی ۹۳–۹۲

جام حذفی ایران

  • قهرمان ۸۹–۸۸، ۹۰–۸۹
  • نایب قهرمان ۹۲–۹۱


 

کد خبر 429768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.