۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
میوه‌های محبوب ریه‌ کدامند؟

دانه‌های انار سرشار از آنتی‌اکسیدان است که باعث کاهش رشد تومورها در سراسر بدن می‌شود و از رشد و گسترش سلول‌های سرطانی ریه پیشگیری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ریه‌، یکی از مهم‌ترین اعضای داخلی بدن انسان است که با فیلترکردن سموم و حمل اکسیژن خالص به خون، نقش مهمی در سلامت افراد دارد. این عضوحیاتی، برای هیدراته‌شدن به آب نیاز دارد، به گونه‌ای که خشک‌شدن آن، موجب احساس سوزش و ناراحتی می‌شود و در نتیجه مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام نمی‌دهد. بنابراین نوشیدن آب نقشی اساسی در بهبود عملکرد ریه‌ها دارد.

از طرفی سلامت ریه‌ها نیازمند محافظت در برابر سموم مضر است. برای نیل بدین هدف مصرف انواع توت‌، توصیه می‌شود؛ خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در خانواده توت، می‌تواند نقش مهمی در حفاظت از ریه‌ها در مقابل سرطان، داشته باشد. از سوی دیگر نتیجه بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که مصرف انواع لوبیا نه تنها در بهبود وضعیت قلب که در حفظ سلامت ریه نیز مؤثر است چرا که پیروی از یک رژیم غذایی حاوی فیبر، می‌تواند سلامت این عضو را ارتقاء دهد.

از دیگر مواد خوراکی مفید در حفظ سلامت ریه‌ها می‌توان به میوه سیب اشاره کرد. با توجه به ویتامین‌ها، فیبر، مواد معدنی ضروری و کربوهیدرات‌های موجود در سیب، مصرف یک عدد از این میوه دوست‌داشتنی در روز بسیار مفید است و خطر ابتلا به سرطان ریه را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. انار نیز یکی از میوه‌های دوستدار ریه است؛ دانه‌های انار سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده که باعث کاهش رشد تومورها در سراسر بدن می‌شود و از رشد و گسترش سلول‌های سرطانی ریه پیشگیری می‌کند.

فلفل از دیگر گزینه‌های مفید برای سلامت ریه است که نقشی اساسی در پاکسازی سینوس‌ها و به جریان انداختن مایعات بدن دارد. ماده تند موجود در فلفل‌ با تحریک غشا مخاطی، منجر به بهبود جریان خون می‌شود، با عفونت‌های ریه‌، مبارزه می‌کند و در نتیجه به کاهش رشد سلول‌های سرطانی ریه کمک می‌کند. بنابراین برای حفظ سلامت ریه‌ها، داشتن یک رژیم غذایی تند، نقش مهمی دارد.

کد خبر 377967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.