این نوشیدنی کبد را سم زدایی می‌کند

کبد یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اعضای بدن است که بدون آن، بدن از سموم اشباع می‌شود. 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کبد مسئولیت ایجاد زرداب یا صفرا را برعهده دارد و صفرا با تبدیل چربی به انرژی، نقشی مهم و اساسی در تعدیل سطح قند خون بدن ایفا می‌کند. به علاوه کبد، تمام مواد سمی وارد شده به بدن را جذب کرده و حتی آن‌ها را تبدیل به موادی قابل استفاده برای بدن می‌کند.

با این حال گاهی با مصرف بیش از حد مواد مضر عملکرد این عضو حیاتی مختل شده و یا دچار نوسان می‌شود. مصرف بیش از حد و افراطی الکل، مصرف محصولات حاوی شکر مازاد، غذاهای سرخ شده، نمک بیش از حد و گوشت قرمز به مرور زمان باعث ایجاد آسیب کبدی شده و منجر به ایجاد کبدهای الکلی یا بروز بیماری کبدی غیرالکلی می‌شود.

بدتر آنکه بسیاری از مردم با وجود ابتلا به یکی از این دو نوع آسیب کبدی، از وجود آن بی اطلاع هستند. با این وجود تحقیقات نشان داده‌اند که برای پاکسازی و سم زدایی کبد، راه حلی سریع و خانگی وجود دارد که تنها با استفاده از ترکیب آب آشامیدنی و کشمش می‌توان یکی از قوی‌ترین معجون‌ها برای سم زدایی را در اختیار این عضو حیاتی قرار داد.
 کشمش در واقع همان دانه‌ خشک شده انگور است و می توان گفت که بعضی از مواد مغذی در کشمش بیشتر از خود انگور وجود دارد. بنا بر تحقیقات ارائه شده توسط دانشگاه بارکلی (Barkley Wellness) هر مقدار کشمش تقریبا سه برابر بیشتر از همان میزان انگور قرمز و سبز حاوی آنتی اکسیدان است. بنابراین کشمش یکی از ثروتمندترین منابع آنتی اکسیدان بوده و همچون خود انگور سرشار از فیبر، بیوفلاوونیدها و ویتامین C است که همگی نقشی کلیدی در هضم مواد غذایی و رهایی بدن از سموم مضر و رادیکال‌های آزاد دارند.

از طرفی با توجه به میزان مواد مغذی تمرکز یافته در کشمش، خوردن آب آن نیز تأثیرات سودمندی بر عملکرد بدن دارد چرا که در صورت افزودن آب، تمام مواد مغذی در آب حل شده و حتی محتوای آنتی اکسیدانی آن افزایش می‌یابد. در این صورت مواد مغذی محلول می‌توانند به صورت مایع در اختیار بدن قرار بگیرند که این امر امکان جذب سریع‌تر آن‌ها را فراهم می‌کند.

این نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های لازم برای پاکسازی سموم است و انتقال سریع آن در سرتاسر سیستم گوارشی در پاکسازی کبد از سموم، نقشی مؤثر داشته و کمک بسیاری می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی معجزه‌آسا کافی است که ۱۵۰ گرم کشمش شسته شده را به مدت ۲۰ دقیقه در دو فنجان آب جوشاند. سپس آن را در طول شب در آب رها کرد و صبح روز بعد از آب کشید. این نوشیدنی باید با معده خالی و قبل از صرف صبحانه، البته تنها به مدت چند روز میل شود.

کد خبر 371176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.