بیماری‌های تنفسی را با این دانه درمان کنید

هل، گیاه دانه‌ مانند خوشبویی است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد و بیماری‌های تنفسی افراد را درمان می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وجود آنتی اکسیدان "کوئرستین" در هل باعث می‌شود سلول‌های بدن در برابر آسیب های ناشی از مواد شمیایی و سمی‌ محافظت شوند. از مهم ترین ویژگی های این دانه های معجزه گر می توان به تاثیر آن بر دستگاه گوارش اشاره کرد، به گونه‌ای که با کنترل ترشح "استیل کولین کلراید" ، انتقال دهنده‌ عصبی که توسط سیستم عصبی پاراسمپاتیک ترشح می‌شود، نقش مهمی‌ در تنظیم حرکات دودی روده دارد. همچنین عصاره‌ هل با مسدود کردن کانال‌های کلسیمی، انقباضات خودبه‌خود دستگاه گوارش را مهار می‌کند.

  تاثیر هل در کاهش فشارخون

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در هل از جذب دوباره سدیم در بدن جلوگیری می‌کند. این موضوع باعث افزایش ترشح ادرار می شود و در نتیجه کاهش فشار خون افراد را در پی دارد. همچنین از آنجا که هل خواص آنتی اکسیدانی دارد، سلامت قلبی را تقویت می‌کند. وجود فیبر در این دانه‌های خوشبو نیز به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک می‌کند و  نقش موثری در کاهش  فشار خون افراد دارد.

با مصرف هل، بیماری‌های تنفسی خود را درمان کنید

مصرف هل باعث می شود فرآیند تنفس با افزایش گردش خون در ریه ها آسان تر شود و علائم بیماری آسم نظیر تنگی نفس ،خس خس، سرفه و ... کاهش یابد. در طب سنتی می توان از هل سبز برای درمان برونشیت، آسم و سایر مشکلات تنفسی استفاده کرد. همچنین هل دارای خواص ضد میکروبی است که سلامتی دهان را افزایش می دهد و نقش مهمی در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و درمان تنفس بد دارد.

افزایش اشتها با مصرف هل

یکی از موارد درمانی دانه‌های هل، افزایش اشتهای افراد است، به گونه‌ای که حتی روغن هل نیز می‌تواند به عنوان یک داروی محرک اشتها استفاده شود. همچنین این دانه‌های خوشبو دارای خواص آرام بخش عضلانی است و به کاهش سکسکه کمک می‌کند. از دیگر خواص جادویی هل می‌توان به بهبود گردش خون در سراسر بدن، افزایش سلامتی پوست، کمک به درمان دیابت، مبارزه با افسردگی و ...اشاره کرد.

کد خبر 368885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.