مهار آتش سوزی حدود ۷ هکتار زیستگاه‌های بویین و میاندشت

طی هفت روز گذشته حدود هفت هکتار آتش سوزی در زیستگاه های بویین و میاندشت با تلاش محیط بانان مهار و خاموش شد.

به گزارش ایمنا ، رییس اداره حفاظت محیط زیست بویین و میاندشت در این خصوص گفت : آتش سوزی ها  به علت سهل انگاری و بی توجهی انسانی در محدوده منطقه شکار ممنوع ستبله اتفاق افتاد که با تلاش محیط بانان و با همکاری فرمانداری و منابع طبیعی شهرستان مهارشد.

حسین خلیلی با اشاره به صعب العبور بودن مسیر و نبودن امکان عبور خودروها و تجهیزات آتش نشانی و همچنین  تراکم بالای پوشش گیاهی ، افزود: با همراهی مامورین منابع طبیعی شهرستان و با استفاده از امکانات اولیه و فردی این آتش سوزی مهار و از پیشروی آتش جلوگیری شد.

وی در خصوص خسارتهای زیست محیطی این آتش سوزی ها اظهار کرد : براساس بررسی های کارشناسی ، برآورد ابتدایی این خسارتها شامل  نابودی حدود ۷ هکتار مرتعی و گون زار درجه یک و آسیب جدی به تنوع زیستی منطقه است.

خلیلی ادامه داد: از بین رفتن گونه های جانوری شامل خزندگان و پستانداران کوچک و اثرات ماندگار تخریب و فرسایش خاک در اثر بارندگی و سیل در آینده از دیگر پیامدهای این حادثه است.

 وی با اشاره به تنوع زیستی غنی گونه های گیاهی و جانوری موجود در زیستگاههای این شهرستان ،گفت : در سالهای اخیر در محدوده منطقه شکار ممنوع ستبله شاهد کشف گونه های نادر جانوری از جمله نوعی سیاهگوش کمیاب به نام وشق بودیم و این بیان کننده اهمیت تنوع زیستی غنی این منطقه است .

خلیلی تصریح کرد: آتش سوزی در منطقه باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و تنوع زیستی می شود و توجه بیشتر دامداران ، مرتع داران و ادارات ستادی و شهرستانی مرتبط و فرمانداری شهرستان در تأمین اعتبارات مالی و زیرساخت های مورد نیاز کاملاً ضروری و مهم است.

کد خبر 355495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.