تداوم طوفان لحظه‌ای همراه با بارش رگباری و گردوخاک محلی اصفهان را در می‌نوردد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد با تداوم و تقویت سامانه ناپایداری همرفتی از وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد و طوفان لحظه‌ای، گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تا اوایل هفته آینده از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به صورت کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید، در نیمه شرقی گاهی تندباد لحظه‌ای و همراه با گردوخاک محلی، بارش‌های رگباری و رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار سطح زرد با تداوم و تقویت سامانه ناپایداری همرفتی از امروز تا اواخر وقت یکشنبه در استان، تصریح کرد: این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد و طوفان لحظه‌ای، گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه در همه مناطق استان به ویژه نواحی شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، زواره، کاشان، مهاباد، فریدوشهر، خوانسار، شاهین‌شهر و میمه، گلپایگان، خوروبیابانک، چوپانان، فرودگاه اصفهان، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه، کبوترآباد و نائین، مورد انتظار است.

آقایی، سقوط از ارتفاع و پرت شدن اشیا، بنرها و سازه‌های نیمه کاره، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای و شهری، شکستن درختان فرسوده از مخاطرات ویژه سامانه مذکور دانست و گفت: پرهیز از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر، تهمیدات لازم جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، گلخانه‌ها، آمادگی راهداری به ویژه در مسیرهای طوفان خیز و گردوخاک، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید، طوفان و گردوخاک، توقف اقدامات کوهنوردی و ارتفاع توصیه می‌شود.

وی درباره سامانه دوم تداوم فعالیت سامانه همرفتی از امروز تا اواخر وقت یکشنبه همراه را بارش رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ و ایجاد روان‌آب در استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه مناطق شمالی و شمال غرب به ویژه اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، انارک، دهق، کاشان، شاهین‌شهر و میمه را در برمی‌گیرد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، جاری‌شدن رواناب، اختلال در تردد شهری و روستایی، خسارت به محصولات باغی و زراعی و صاعقه از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: ممنوعیت اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، نداشتن چرای دام و کوچ عشایر، آمادگی لازم راهداری و لایروبی و تمیز کردن کانال‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خور و بیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و فریدوشهر با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 756542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.