صلواتی: هفته فرهنگی تأثیر زیادی در ایجاد شادی و سرمایه اجتماعی در اصفهان داشت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برنامه های هفته فرهنگی تاثیر خوبی در ایجاد سرمایه اجتماعی داشت؛ هم از لحاظ فرهنگی و هنری و هم به واسطه آشنا کردن مردم اصفهان با شخصیتهای برجسته.

فضل الله صلواتی، در رابطه با تأثیرات برگزاری هفته فرهنگی در اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: در برنامه های این هفته، شخصیت های فرهنگی شهر مطرح شدند، چه آنهایی که در قید حیات بودند و چه آنهایی که بین ما نبودند و از بسیاری شخصیت های هنری و فرهنگی تجلیل به عمل آمد.  

این نویسنده و پژوهشگر اضافه کرد: در این هفته کارهای فرهنگی و هنری  بسیاری توسط گروههای در ارتباط با شهرداری در سطح  شهر برگزار شد و به جهت اینکه مردم از موسیقی و کارهای هنری که انجام می‌گرفت، لذت می بردند و با اشتیاق در این برنامه ها شرکت می‌کردند، برگزاری آن توانست تأثیر مطلوبی بر فضای فرهنگی شهر اصفهان بگذارد. 

صلواتی در خصوص تاثیر برگزاری هفته فرهنگی بر افزایش امید مردم، گفت: برگزاری مراسم هفته فرهنگی به ویژه پخش موسیقی در بعضی پل ها و اماکن، مانند پل خواجو و میدان نقش جهان با استقبال و اجتماع مردم مواجه شد و در ایجاد فضای شاد و مفرح بین شرکت کننده ها تأثیر زیادی داشت، در واقع برای مردم مشهود بود که روزهای این هفته با هفته های دیگر متفاوت است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی اضافه کرد: البته از این نکته اصلی نباید غافل شویم که امید اصلی زمانی بین مردم ایجاد می شود که سطح درآمد مردم بیشتر، مشکلاتشان رفع، ارزانی ایجاد و تورم مهار شود، اما در ظاهر قضیه نیز لازم است شهرداری حرکتهایی همچون برگزاری هفته فرهنگی را انجام بدهد.

نماینده دوره اول در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان یک نفر که از کنار نظاره گر بودم و در یکی دو مورد از برنامه های این هفته شرکت کردم، فکر می کنم این برنامه ها تاثیر خوبی در ایجاد سرمایه اجتماعی داشت؛ هم از لحاظ فرهنگی و هنری و هم به واسطه آشنا کردن مردم اصفهان با شخصیتهای برجسته. 

وی تصریح کرد: معرفی شخصیت های فرهنگی، هنری مانند؛ «حاج میرزا آقا امامی» از نقاشان زبردست اصفهان یا «امیر قلی امینی» روزنامه نگار و نویسنده و برخی چهره های دیگر به ویژه اینکه افرادی آمدند و در مورد گذشته و سوابق این شخصیتها صحبت کردند، اثر مثبتی در جامعه داشت.

صلواتی در پایان گفت: البته لازم بود صدا و سیما نیز برای برگزاری و نمایش بهتر برنامه های این هفته فعالیتهایی انجام می‌داد؛ برنامه های هفته فرهنگی به نحوی بود که احساس می شد کارهای این هفته تنها متعلق به شهرداری بود.  در صورتیکه صدا سیما، اداره ارشاد و همه ارگانهای استان و کشور باید در گرامیداشت این هفته مشارکت می کردند، اما غیر از شهرداری اصفهان، دیگران در این رابطه  فعال نبودند، به هر حال کار شهرداری کار مثبتی بود.  

کد خبر 342793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.