محمدحسینی: نوروزی متفاوت را تجربه کردیم

مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر درگیری و نزاع یا دیگر مشکلات نه تنها در دستگاه قضایی بلکه در دستگاه انتظامی هم نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن محمدحسینی صبح امروز (یکشنبه) در آخرین جلسه هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهارکرد: این کمیته با رصد مشکلاتی که در گذشته عامل به وجود آمدن مسایل مختلف شده بود، هماهنگی، کنترل و نظارت لازم توانست مشکلات و تخلفات شهری را به حداقل برساند، نظرسنجی و آمارهای به دست آمده بیانگر کمترین تنش و مشکل در نوروز ۹۷ است.

وی با اشاره به بررسی مشکلات مربوط به جلیقه پوش ها و منازل استیجاری افزود: در سالهای گذشته لیست هایی از طریق مشاوران املاک از منازل افراد اعلام می شد، این لیست به اماکن منتقل و مشکلات زیادی به وجود می آمد، اما امسال برای نخستین بار از طریق کمیته امنیتی ابتدا با۳۰۰ نفری که برای اجاره منازل خود ثبت نام کرده بودند، مصاحبه انجام دادیم و سپس لیست به اداره اماکن ارسال شد و تنها ۳ نفر تأیید نشدند و این نشان می داد که ارزش کار بالا بود زیرا برخی درگیری ها توسط همین جلیقه پوش ها به وجود می آمد و شاهد کلید به دستانی بودیم که به صورت غیرمجاز اقدام به اجاره منازل خود می کردند.

مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه ۷۷ خودرو برای نظارت در سطح شهر فعال بودند، ادامه داد: از همان ابتدا برخی از حکم های قضایی را در بدو آغاز فعالیت کمیته برای برخورد با کلید به دستان، جمع آوری متکدیان و یا افرادی که به هر نوعی مانع برقراری نظم و امنیت می شدند، دریافت کردیم.

محمد حسینی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۵ هزار خودرو تا شب گذشته وارد باغ فدک شد این در حالی است که حتی یک مورد درگیری یا مشکل امنیتی را شاهد نبودیم و این نشان می دهد همه دستگاه های زیر مجموعه کمیته ها وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند.

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد پیشگیری بود نه اینکه صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی حادث می شود، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر درگیری و نزاع یا دیگر مشکلات نه تنها در دستگاه قضایی بلکه در دستگاه انتظامی نداشتیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسافرانی که به باغ فدک مراجعه کرده بودند از امنیت این کمپینگ اعلام رضایت کردند، اضافه کرد: جلساتی با فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان، پلیس راهور و مدیریت نظارت بر اماکن داشتیم و شاهد بودیم که مشکلات منازل استیجاری به حداقل رسید.

مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در زمان پیک ورود مسافر تعدادی از ورزشگاه های سرپوشیده از جمله گل نرگس در منطقه ۱۰،  باران در منطقه ۸ و طیب در منطقه ۱۱ در اختیار مسافران برای اسکان موقت قرار گرفت. با توجه به اینکه این فضاهای سرپوشیده تنها برای هوای بارانی پیش بینی شده بود به دلیل استقبال زیاد مسافران از باغ فدک مجبور به استفاده از ورزشگاه ها شدیم.

محمد حسینی افزود: گشت های خودرویی، موتوری، دوچرخه، پیاده و تیم گشت نامحسوس برای کنترل عملکرد نیروهای تحت امر در نظر گرفته شدند تا مشکلات احتمالی رصد و برطرف شود. در مراکز تاریخی و تفرجگاهی همچون میدان امام(ره)، ناژوان و صفه که با حجم بالای گردشگران مواجه شده بود، همدلی و همراهی نیروهای انتظامی، پلیس راهور و نیروهای رفع تخلفات شهری مثال زدنی بود.

وی اظهار کرد: تلاش مسئولان و دست اندرکاران کمیته ها و همدلی مدیریت شهری باعث شد نوروزی متفاوت را تجربه و سالی بدون تنش و درگیری را آغاز کنیم.

کد خبر 340493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.