«شهیدرئیسی» توقع مردم را از ریاست‌جمهوری بالا برد

امام جمعه قزوین گفت: شهید آیت‌الله رئیسی به گونه‌ای کار کرد که کار برای رئیس‌جمهورهای آینده سخت شد، چون از این پس مردم با این معیارها رئیس‌جمهورهای آینده را می‌سنجند و توقع مردم نسبت به رئیس‌جمهور بالا رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که بعدازظهر امروز –جمعه چهارم خردادماه- در مسجدالنبی (ص) اقامه شد، اظهار کرد: امروز اولین نماز جمعه‌ای است که بعد از حادثه بسیار غم‌انگیز سقوط بالگرد رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر و همراهان ایشان اقامه می‌شود، اولین نماز جمعه‌ای است که رئیس‌جمهور همیشه فعال، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در میان ما نیست، اولین نماز جمعه‌ای است که مردم تبریز امام جمعه پرشور، بانشاط و مردمی خود را در میان ندارند، اولین نماز جمعه‌ای است که وزیر مؤثر، حاج قاسم میدان سیاست و ارتباطات جهانی شهید بزرگوار دکتر حسین امیرعبداللهیان در میان ما نیست.

وی اضافه کرد: امروز اولین نماز جمعه‌ای است که استاندار محترم آذربایجان شرقی را از دست داده‌ایم، همچنین اولین نماز جمعه‌ای است که سردار سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور و تیم پرواز این سانحه شامل خلبان محسن دریانوش، خلبان سید طاهر مصطفوی و خلبان بهروز قدیمی دیگر در میان ما نیستند و روحشان به ملکوت اعلی عروج کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن عرض تسلیت این ضایعه غم‌انگیز به مردم ایران گفت: کسی نمی‌توانست بفهمد که نزدیکان، خویشاوندان و اقوام این شهدا چه کسانی هستند، چرا که همه مردم دلشان آتش گرفته بود و اشک از چشمانشان قطع نمی‌شد، همه بغض داشتند و دارند.

عابدینی افزود: در میان همه مردم به صورت ویژه به رهبر حکیم انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم که مرکز همه این دل شکستگی‌ها هستند و همچنین به خانواده‌های معزز و مکرم این شهیدان بزرگوار نیز عرض تسلیت داریم.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان زمانی که رئیس‌جمهور محترم به قزوین آمده بودند، در یک کارخانه مواد شوینده برای افطار مهمان شدند، سر سفره افطار همان غذایی که به همه کارگران داده شد، ایشان کنار کارگران دیگر همان غذا را میل کردند، بدون اینکه ذره‌ای در غذا تغییری ایجاد کنند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه کسانی وجود دارند که نمی‌شود به آنها دشمن گفت اما فهم ندارند و جاهل هستند، گفت: این افراد از روی جهالت چیزی می‌گویند که نباید بگویند، البته خیلی از اینها در این تشییع جنازه‌ها توبه و استغفار کردند و اشک ریختند.

عابدینی اضافه کرد: اکنون هم آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید ایشان همین را به ما می‌گویند و عرضه می‌دارند که ای کاش مردم ما می‌دانستند که ما اکنون کجا هستیم و دلشان برای ما نمی‌سوخت، بلکه دلشان برای خودشان می‌سوخت، چرا که ما مهمان خداییم.

وی ادامه داد: بنابراین قیام برای دین یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی بود، قیام برای دین به معنای قیام برای مردم، قیام برای عدالت، قیام برای کرامت انسان‌ها و قیام برای همه خوبی‌ها است، شهیدرئیسی هم گوش به فرمان رهبر و هم چشمشان متوجه اشاره رهبری بود و منتظر نمی‌ماند رهبر فرمان بدهد، همین که اشاره رهبر را متوجه می‌شد، در راستای تحقق آن سر از پا نمی‌شناخت.

جوانمردی ویژگی بارز رئیسی بود

خطیب جمعه شهر قزوین با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش جوانمرد بودند، گفت: در رأس این جوانمردان شخص آیت‌الله رئیسی بود، امیرالمؤمنین (ع) فرمودند دین در مروت و جوانمردی خودش را خوب نشان می‌دهد، همه ما در زندگی‌مان دیده‌ایم که برخی‌ها از خودشان و آبرویشان می‌گذرند تا به داد کسی که گرفتار است برسند، این قبیل آدم‌ها جوانمردند.

عابدینی افزود: آیت‌الله رئیسی و یارانشان از همه چیزشان گذشتند و به داد مردم رسیدند، این ویژگی‌ها به معنای جوانمردی است، این به معنای خود را ندیدن و خود را وقف کردن است، شهید رئیسی کار هشت سال خود را در این مدت زمان انجام داد، ۴۷ سفر استانی در این مدت داشت، در روزهای پنجشنبه و جمعه‌ای که می‌خواست استراحت کند برای خدمت به استان‌ها سفر می‌کرد.

وی ادامه داد: تمام طول روز کار و تلاش می‌کرد و سفرهای خارجی متعدد داشت و همه کارهای ایشان مؤثر و کارساز بود و برای سفره مردم اثرگذار بود و در آینده اثرات آن بیشتر دیده می‌شود.

شهیدرئیسی توقع مردم را از رئیس‌جمهور بالا برد

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه شهید آیت‌الله رئیسی به گونه‌ای کار کرد که کار برای رئیس جمهورهای آینده سخت شد، گفت: چون از این پس مردم با این معیارها رئیس جمهورهای آینده را می‌سنجند و توقع مردم نسبت به رئیس جمهور و وزارت امور خارجه بالا رفت.

عابدینی ادامه داد: خداوند می‌فرماید کسانی که برای خدا کار می‌کنند، خدا نیز محبتشان را در دل مردم قرار می‌دهد، همه پای کار آمدند و این لطف و عنایت خدای متعال بود و معلوم می‌شود مردم در عمق جانشان خدمتگذار و غیر خدمتگذار را می‌شناسند و ارادتمند خدمت‌گذاران می‌شوند.

وی یادآور شد: شهید ابراهیم رئیسی یارانش از جمله شهید آل‌هاشم، شهید امیرعبداللهیان و همه مردم را دوست می‌داشت و صرفاً به گروه خاصی توجه نداشت. ایشان همه مردم را دوست می‌داشت و همه هم دوستی خود را به ایشان نشان دادند.

حلقه اتصال همه جناح‌ها

خطیب نماز جمعه قزوین شهید رئیسی را حلقه اتصال همه جناح‌ها، احزاب و اقشار دانست و تصریح کرد: جلساتی تشکیل داده بود که در آن افرادی که سلایقشان با همه فرق داشت را گرد هم آورده بود و همه پای کار آمده بودند. آیت‌الله رئیسی خستگی‌ناپذیر و مجاهد در خدمت چه در عرصه‌های داخلی و چه در عرصه‌های بین‌المللی بود.

عابدینی اضافه کرد: پیشنهاد می‌دهیم روز ۳۰ اردیبهشت، روز شهادت حضرت آیت الله رئیسی و یارانشان به عنوان روز خدمت در تقویم جمهوری اسلامی قرار بگیرد. اگر بخواهیم یک الگوی خدمتی را برجسته نشان دهیم باید این شخصیت بزرگ و یاران باوفا و با صفای ایشان پشتیبان روز خدمت قرار بگیرند چرا که آن بزرگواران الگوی خدمتی برجسته بودند.

کد خبر 756683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.