خانواده ها لذت در کنارهم بودن را تجربه می کنند

پردیس هنر آبشار یکی از زیباترین بوستان های حاشیه رودخانه زاینده رود است که علاوه بر ارتقا سرانه فضای سبز، نشاط اجتماعی را افزایش می دهد.

به گزارش ایمنا، از حدود ۲ سال گذشته موضوع احداث پردیس های خانواده محور و پردیس های فرهنگی هنری از سوی مدیریت شهری مطرح شد، احداث ۳ پردیس خانواده محور و ۲ پردیس فرهنگی هنری از اولین گام ها برای تحقق این هدف بود؛ بر این اساس  اولین پردیس فرهنگی هنری اصفهان تحت عنوان پردیس شرق و پردیس هنر آبشار در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

ارتقا نشاط اجتماعی و با هم بودن خانواده ها از اهداف مهم ایجاد پردیس های فرهنگی است. در این راستا تمامی امکانات رفاهی و تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت اعضای خانواده در کنار یکدیگر در پردیس هنر مهیا شده است.

فاز دوم پردیس هنر تا پایان سالجاری تکمیل می شود

سعید کورنگ بهشتی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان در این باره اظهار می کند: پروژه پردیس هنر در محل قبلی شهربازی آبشار در ۲ فاز تعریف شد که فاز اول آن شامل جاده ورودی، جاده VIP، برکه ها و آبشار، فرش گل، دالان بهشت، سالن آمفی تئاتر و پارکینگ تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دوم پردیس هنر آبشار نیز در دست اجراست و تا پایان سالجاری تکمیل می شود، توضیح می دهد: در فاز دوم پردیس هنر آبشار آبنما، گلخانه و سالن جنوبی آمفی تئاتر، رستوران، کافی شاپ، بوستان کودک، سایت تندیس، آبشار میانی پلکانی و غیره احداث می شود.  

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان ادامه می دهد: طراحی هنری بسیار زیبایی در این بوستان لحاظ شده و وجود برکه ها، آبشارها و نورپردازی این بوستان فضای متنوع و دلنشینی را برای شهروندان به وجود می آورد.

کورنگ بهشتی به دلیل نامگذاری این بوستان تحت عنوان پردیس هنر اشاره و اضافه می کند: پردیس به بوستانی اطلاق می شود که اطراف آن با سنگ محصور شده باشد و از طرح های هنری برای زیباسازی آن استفاده شود در همین راستا این بوستان تحت عنوان پردیس هنر نامگذاری شد.

طراحی و نورپردازی ویژه در پردیس هنر آبشار

ناصر کریمی مدیر پروژه پردیس هنر آبشار در این باره می گوید:  ۱۱ آبشار در این بوستان اجرایی شده همچنین احداث یک آبنمای مرکزی که آب جوشان از یک محل بالا می آید و از  شاخه هایی به بیرون سرازیر می شود برای تداعی عرفان، هنر، آبشار و طبیعت احداث شده است، همچنین برروی آبشارها نیز نورپردازی خاصی انجام شده که زیبایی این آبشارها را دو برابر می کند.

وی با اشاره به فاز دوم این پروژه ، اضافه می کند: طراحی تکمیلی فاز دوم پردیس هنرآبشار در دست اجراست و ظرف یکماه آینده تکمیل می شود.

مدیر این پروژه اضافه کرد: در فاز دوم این پروژه سالن آمفی تئاتر، بوستان گل رز، گلخانه، آبنمای مرکزی، جاده اصلی و آبنمای پلکانی، کافی شاپ و رستوران احداث می شود.

کریمی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی باغ گل رز تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته و ظرف یکماه آینده تکمیل می شود، ادامه می دهد: همچنین طراحی سالن آمفی تئاتر در مراحل تکمیلی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در پردیس هنر آبشار طرح ها و نورپردازی های بسیار زیبا و جذابی برای بهبود سیما و منظر شهر و ایجاد نشاط اجتماعی انجام می شود، ادامه می دهد:  برای احداث این پروژه ۱۵ میلیارد تومان از منابع و اعتبارات منطقه ۶ شهرداری اصفهان هزینه می شود.

کد خبر 326244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.